Transportplanerare till välkänt bolag i norrort

Arbetsbeskrivning

Transportplanerare
Skulle du beskriva dig som ansvarsfull med ett intresse för kundrelationer? Har du erfarenhet från kundservice och administration samt är redo för en ny utmaning? Då har Randstad ett spännande uppdrag för dig! Randstad söker nu, för start i oktober, en transportledare till ett välkänt bolag. Varmt välkommen med din ansökan, redan idag!

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Stockholm. Rosersberg.

Omfattning: Heltid (8 h/dag förlagda olika tider mellan 05.30-18.30). Start i oktober och 6 månader framåt. God chans till förlängning alternativt anställning hos kund.

Arbetsbeskrivning:
Du kommer att välkomnas till ett nytt och fräscht servicecenter som nyligen startat upp i Norrort. Du kommer att sitta i ett öppet kontorlandskap tillsammans med sina närmsta kollegor. I rollen som transportledare/ordermottagare kommer du att agera kund-och säljstöd samt kund-och ordermottagare.

Exempel på arbetsuppgifter:

• hantera offerter, avtal och prislistor i nära samarbete med säljare.
• ansvara för kontantbetalningar, materialguidning till privatpersoner samt hantera viss försäljning av material. 
• ansvara för transportplanering och för transportledning.

Kvalifikationer:
Här behöver du:

• Körkort och tillgång till bil.
• Tidigare erfarenhet från kundservice och administrativt arbete.
• Flytande kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift samt goda datakunskaper.
Det är meriterande om du har en utbildning inriktad mot logistik/transport och/eller har erfarenhet av transportplanering/transportledning.

Vi tror att du som kommer hit har en positiv attityd, är lösningsfokuserad med god kommunikativ förmåga. Du är en teamspelare som tycker om att hjälpa till, är prestigelös i ditt sätt och tycker om att jobba med service. Vidare är du noggrann och strukturerad i ditt arbete och har ett ödmjukt sätt. Företaget du kommer till söker någon som trivs i en föränderlig miljö och i en roll där arbetstempot stundtals är högt. Låter det som ett roligt uppdrag för dig? Välkommen in med din ansökan!

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2018-10-15, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Alexandra Widström | alexandra.widstrom@randstad.se [ mailto:alexandra.widstrom@randstad.se ] |

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 18 september 2018

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


13 oktober 2023

Distributionskoordinator

Distributionskoordinator

5 oktober 2023