Tranter rekryterar en Site Manager till sin serviceenhet i Halmstad!

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla Tranters nya organisation och affärer? Har du erfarenhet av arbetsuppgifter från service kopplat till industrin och nu är redo för att dig an en ledande roll kan detta vara tjänsten för dig. Du erbjuds här en utmanande och verksamhetsnära roll med tydlig målsättning att driva Tranters serviceenhet framåt!

OM TJÄNSTEN
Tranter rekryterar nu en Site Manager till dess serviceenhet i Halmstad. Du kommer arbetsleda och koordinera arbetet för fyra medarbetare och rapportera till Stefan, säljchef för serviceenheten. Hos Tranter erbjuds du en rolig och utmanande miljö. Tranter är övertygad om att framtida tillväxt är beroende av medarbetarnas utveckling och arbetar därmed aktivt med kompetensutveckling för samtliga medarbetare i organisationen.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Tranters önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Tranter.

ARBETSUPPGIFTER
Som Site Manager är din uppgift att förverkliga Tranters mål och vision mot att bli än mer effektiv och konkurrenskraftig. Du kommer vara ansvarig för kundsupport, logistik, utföranden av serviceenhetens uppdrag samt inköp och fakturering. Du kommer även arbetsleda fyra medarbetare som operativt arbetar både internt på serviceenheten, samt externt hos kund.

Din roll är administrativ till sin karaktär och du kommer ansvara för serviceenhetens aktiviteter från lagd order till leverans med Mapics som verktyg. Du kommer samordna och koordinera alla fältuppdrag samt driva resultaten framåt för serviceenheten.

Du kommer till exempel att ansvara för:


* Kommunikation med personal och kunder
* Kundsupport samt planering och utföranden av uppdrag
* Hälsa, miljö och säkerhet för enheten och dess medarbetare samt kontrollera kritiska processer med syfte att rättsliga krav genomförs och följs
* Upphandling av reservdelar och service, internt såväl som externt
* Offerthantering och fakturering
* Kontroll av lager och kontorsmaterial


Tjänsten passar dig som har erfarenhet av ovan nämnda arbetsuppgifter och som nu vill ta dig an en ledande position och ta ett nästa steg i din karriär! Du får möjligheten att bygga upp något nytt och vara en viktig del i Tranters fortsatta framgång.

VI SÖKER DIG SOM
* Har 5-6 års arbetslivserfarenhet från arbetsuppgifter nämnda i annons
* Är högskoleingenjör, gärna med inriktning logistik eller industriell ekonomi
* Kommunicerar väl på svenska samt engelska i både tal och skrift då kontakter internt såväl som externt sker på dessa språk
* Har vana av att arbeta i Officepaketet

Det är meriterande om du tidigare har haft en liknande roll med ledarerfarenheter.

Som person har du ledaregenskaper och utstrålar trygghet samt förtroende. Vi ser att du har lätt för att samarbeta med din omgivning och trivs med ett serviceinriktat arbete. I din roll kommer du ansvara för kontakten med leverantörer och vi ser därför att du har förmåga att agera med trygghet och stabilitet mot dessa där du skapar relation med dina kontaktytor. Då du kommer ha flera ansvarsområden ser vi att du är strukturerad som person med en förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Tillsvidare
* Placering: Halmstad
* Kontaktuppgifter: Rekryteringskonsult Filippa Lundgren
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på gbg01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Tranter är ett välkänt företag och ett premiumvarumärke för design och tillverkning av värmeväxlare. Sedan 1937 har företaget levererat högkvalitativa värmeväxlare och är idag ett globalt företag med närvaro i fler än 50 länder och sysselsätter cirka 750 anställda.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Tillsivdare Kontorstider
  • Publicerat: 30 mars 2017

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


15 april 2024

Sommarpersonal lager Individ Prestige

Sommarpersonal lager Individ Prestige

6 april 2024

Team Manager

Team Manager

4 april 2024