Treasury Manager till Mjärdevibolag

Treasury Manager till Mjärdevibolag

Arbetsbeskrivning

Vår kund i Mjärdevi som utvecklar och levererar affärssystem globalt har nu behov av att rekrytera en Treasury Manager till sin verksamhet.

Arbetsbeskrivning

Som Treasury Manager kommer du att ingå i ett team på tre personer och rapportera till företagets Head of Group Treasury. Du kommer att vara ansvarig för den löpande treasury verksamheten i det växande internationella bolaget och samarbeta med de olika bolagen inom koncernen där du utarbetar en daglig cash management. Du kommer att ansvara för analys av likviditet, konsolidering och vara ett stöd till Head of Group Treasury. Du kommer även att arbeta operativt med att granska och godkänna betalningar, genomföra överföringar och även rapportering av valutakontrakt samt kontroll av genomförda bokningar.

Mer specifikt kommer du att arbeta med:

* Ansvara för den dagliga likviditetsrapporteringen
* Konsolidering och uppföljning av bolagens likviditetsprognoser
* Proaktivt stöd för investerare
* Cash pool management
* Hantering av valuta- och ränterisker genom handel med valuta- och räntesäkringsinstrument samt värdering av dessa
* Bidra vid utformning av strategier för hedging av valuta- och ränterisker
* Analys och framtagning av KPI:er
* Bistå vid eventuella förvärv
* Bidra vid framtagande av diverse finansiella rapporter

Vem söker vi?

För rollen som Treasury Manager söker vi dig som har goda kunskaper inom treasury eller finans. Vi ser gärna att du har en akademisk examen inom ekonomi och några års erfarenhet inom treasury eller från bank. För rollen bör du även ha erfarenhet av finansiell modellering och ha en god Excel vana. Du ska behärska svenska och engelska i både tal och skrift.

Som person är du trygg, ansvarstagande, driven och har ett genuint intresse att leverera med snabbhet och kvalitet. Du har en god strategisk förmåga samtidigt som du är bra på att analysera det ekonomiska arbetet. Vidare trivs du med att arbeta i en roll där du dagligen får möjligheten att visa prov på affärsmannaskap och vara en team-player.

Kontaktperson

För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marcus Kahanek på Experis, 011-19 43 54 eller marcus.kahanek@se.experis.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 mars 2020
  • Ansök senast: 19 mars 2020

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


Ekonomiadministratör

22 maj 2024

Ekonomihandläggare

Ekonomihandläggare

22 maj 2024