OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi på intensivvårdsavdelningen i Ljungby en bemanningsplanerare/administrativa stöd.
Vi på Anestesikliniken värnar om vår arbetsplatskultur som präglas av att vi ser varandra i arbetet, är vänliga mot varandra och delar med oss av våra kunskaper. Vi hoppas att du vill vara med och bli en del av kliniken. Som medarbetare hos oss erbjuder vi dig en individanpassad så du kan känna dig trygg i din yrkesroll. Vi jobba tillsammans med övriga verksamheter inom klinik och har ett gott samarbete och arbetsklimat.
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län". Vi erbjuder ett brett utbud av personalförmåner för dig som väljer att arbeta inom Region Kronoberg. Här är några av de förmånerna vi har att erbjuda:
- Utvecklingsmöjligheter: Vi erbjuder goda utvecklings- och karriärmöjligheter för alla medarbetare.
- Föräldrapenningtillägg: Vi värdesätter din tid med familjen och erbjuder föräldrapenningtillägg.
- Kollektivtrafikförmåner för fastanställda: Som fastanställd får du möjlighet att använda kollektivtrafiken i Kronobergs län till en förmånlig kostnad vid köp av 365-dagarsbiljetter för tåg och buss. Årsbiljetten debiteras månadsvis via nettolöneavdrag och är befriad från skatteavdrag.
- Träningsmöjligheter: Som anställd får du tillgång till våra fyra träningslokaler samt erbjuder vi friskvårdsbidrag till alla våra medarbetare.
Om du vill läsa mer om våra förmåner kan du besöka länken https://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/formaner/
Varmt välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Som bemanningsplanerare/administrativt stöd har du en nyckelroll med ansvar för att effektivisera och hantera administrativa uppgifter för att avlasta verksamheten. Genom att ta hand om administrativa uppgifter möjliggör du för chefen att fokusera på sina primära ansvarsområden.
Dina ansvarsområden kommer bland annat att inkludera schemaläggning i TimeCare för klinikens medarbetare samt hantering av turbyten, semestertillsättning och akuta vakanser. Du kommer även att planera in klinikens obligatoriska utbildningar, hantera kommunikationen med klinikens inhyrda personal samt deras arbetsgivare, lägga beställningar till bemanningsenheten, samt attestera fakturor. Dessutom kommer du att skriva minnesanteckningar vid APT (arbetsplatsträff) samt flera andra verksamhets/utvecklingsmöten.
Du kommer också att vara en del av ett nätverk bestående av andra bemanningsplanerare inom sjukvården i regionen. Där får du möjlighet att lyfta relevanta frågor, förståelse och samsyn inom ert område och dra nytta av kollegors erfarenheter för att lösa utmaningar.
KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har personaladministrativ utbildning/erfarenhet samt har intresse för administrativt arbete och verksamhetsutveckling. Erfarenhet från hälso och sjukvård i olika roller är meriterande men inte ett absolut krav. Du bör ha god datorvana och lätt för att ta till dig olika IT-program. Du är en fena på att organisera och strukturera ditt arbete och noggrann i ditt arbete.
Personliga egenskaper vi vädersätter i denna rollen är stresstålig, flexibel samt lätt för att samarbeta. Du bör trivas i en utåtriktad roll och vara nyfiken på att lära dig nytt samt ha lätt att ställa om till nya uppdrag om det behövs.
Vänligen bifoga relevanta meriter för sökt tjänst (utbildningsbetyg, tjänstgöringsintyg, tjänstgöringsbetyg, ej fotokopior).
Urval sker löpande så tveka inte på att ansöka redan idag!
ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.