Trollhättan Energi söker en säkerhets- och kvalitetssamordnare

Arbetsbeskrivning

Trollhättan Energi AB är ett företag med 100-åriga anor. Idag är vi omkring 170 anställda och har en omsättning på omkring 550 miljoner kronor. Vi ansvarar för elnät, fjärrvärmenät, renhållning, vatten- och avloppsnät samt stadsnät. Dessutom producerar och säljer vi el, biogas samt fjärrvärme; producerar dricksvatten och renar avloppsvatten.

Ett hållbart och enkelt vardagsliv är vår vision och ledstjärna. Trollhättans ambition är att växa och bli 70 000 trollhättebor år 2030 vilket omfattar oss på Trollhättan Energi i allra högsta grad. Utvecklingstakten är nu hög, både i Trollhättan och i våra verksamheter.

Vi vill att vårt arbete gör skillnad för trollhätteborna och världen runt omkring oss. För att nå bästa resultat samarbetar vi gärna med andra. Omtanken om kunderna och varandra är genuin. Vi känner ansvar för att göra vardagslivet enklare och roligare - och skapa nya möjligheter för människor och företag i Trollhättan.



Om jobbet
Gillar du att analysera och bedöma säkerhet och kvalitet i ett brett perspektiv? Tycker du om att kartlägga riskfrågor och arbeta med allt från samhällskritisk verksamhet till internkontroll? Kontrollerar du skalskydd lika noggrant som upphandlingsformer? Då tror vi att du kan vara vår nästa kollega!

Under flera år har Trollhättan Energi varit inne i ett expansivt skede och därför söker vi nu efter en engagerad medarbetare som vill vara med och aktivt utveckla vårt affärsstödjande säkerhets- och kvalitetsarbete.

Du kommer ha en samordnande funktion och ge stöd inom områden som säkerhet, riskanalys och intern kontroll. Stort fokus kommer ligga på kvalitet och du kommer delta i olika utredningar och projekt som rör bland annat fastighet och att genomföra upphandlingar.

Idag finns en driven kvalitets- och upphandlingsansvarig som kommer att vara din närmaste kollega och vi erbjuder dig ett stimulerande jobb i ett företag med korta beslutsvägar.
Du arbetar tillsammans med många olika funktioner inom företagets affärsområden men också självständigt. Du driver ditt uppdrag strategiskt så att det gör skillnad i företaget, men är samtidigt bekväm med operativt arbete. Du har en konsultativ roll och stöttar företagsledning, chefer och medarbetare samt bidrar till att våra affärsområden utvecklas och når uppsatta mål.
Du ingår i teamet som utgör företagets Administrativa avdelning där övriga ansvarsområden är ekonomi, IT, HR och fastighet. Vi är en efterfrågad supportfunktion med stor handlingskraft och kreativitet. Tempot är högt och det händer mycket hela tiden. Vår kultur präglas av affärsmässighet, delaktighet och framsynthet.

Kvalifikationer
Du ska ha relevant akademisk utbildning eller annan erfarenhet som bedöms likvärdig.
Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet inom områden såsom risk- och säkerhet, upphandling, kvalitet och projektledning. Goda IT-kunskaper i Office-paketet är viktigt och du behärskar svenska mycket väl i tal och skrift.

Personliga egenskaper
Som person är du initiativrik och proaktiv men samtidigt lyhörd. Du har ett starkt driv och kan arbeta både självständigt och i team. Du har ett konsultativt och affärsmässigt förhållningssätt, är strukturerad och har förmåga att skapa förtroende.
Du är intresserad av omvärldsbevakning och gillar att ta till dig av nyheter och utveckling, inte minst inom den digitala världen.
I rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi eftersträvar en mångkulturell arbetsplats då vi ser det som en möjlighet för verksamheten att utvecklas och bli ännu bättre, inte minst ur ett kundperspektiv. Våra kunder kommer från och lever i olika etniska tillhörigheter, därför vill vi spegla denna mångfald även på Trollhättan Energi.

Ansökningsförfarande
I den här rekryteringen samarbetar Trollhättan Energi med rekryteringsföretaget ProTalent AB. När du söker tjänsten använder du ett elektroniskt ansökningsformulär. För att komma direkt till ansökningsformuläret klicka på Sök jobbet.

Har du frågor angående ansökningsförfarandet kontakta ProTalent: Michaela Digneus, 073-535 95 91. Önskar du ytterligare information om tjänsten ring gärna Gunilla Samuelsson, Administrativ chef, tfn 0520-49 75 81.

Din ansökan vill vi ha senast den 2017-05-01. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan!

 

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Franz Wallebäck, Avdelningschef Avlopp och Biogas
franz.walleback@trollhattanenergi.se
Jörgen Aronsson, Avd. chef Vattenutveckling/Rörnät
jorgen.aronsson@trollhattanenergi.se
Synnöve Holm, Affärsområdeschef Vatten
synnove.holm@trollhattanenergi.se
Gunilla Samuelsson, Administrativ chef
gunilla.samuelsson@trollhattanenergi.se
Franz Wallebäck, Avd. chef Avloppsprocess & Biogas
0520-496495
Per Hansson, Affärsområdeschef Nät
0520-497551
Per Hansson, Affärsområdeschef Nät
0520-49 75 51
Michaela Digneus, Rekryteringkonsult, ProTalent AB
073-535 95 91
Anna Jonsson, Avdelningschef Vattenutveckling
0520-49 75 33
Åsa Nordin, IT chef
asa.nordin@trollhattanenergi.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trollhättan Energi AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • 100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
  • Publicerat: 6 april 2017

Besöksadress

Åkersjövägen 12
None

Postadress

Åkersjövägen 12
Trollhättan, 46135

Liknande jobb


Projektsamordnare

Projektsamordnare

14 maj 2024

Säkerhetssamordnare

Säkerhetssamordnare

13 maj 2024