Trygghetsoperatör hos SL

Trygghetsoperatör hos SL

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som trygghetsoperatör arbetar du i händelsernas centrum och har daglig kontakt med resenärer, trafikpersonal, polis, SOS Alarm och andra intressenter. När ett larm kommer in är det du som säkerställer att ledningscentralen har all information om vad som inträffar och du ansvarar också för att få ut trygghetsresurser (väktare, ordningsvakter, trygghetsvärdar m.fl.) till platsen så fort som möjligt. I ansvaret ingår att alltid upprätthålla hög tillgänglighet, ge god service och ett bra bemötande.
Vid Trygghetscentralen arbetar vi med ett antal olika stödsystem som bland annat radiokommunikation, kamerabevakning, larmhanteringssystem och händelseregister där alla incidenter redovisas. Vi tar dagligen emot samtal från SL:s resenärer och inom kort förstärks kontaktvägarna med en chatt.
På SL:s Trygghetscentral arbetar vi dygnet runt årets alla dagar, och du som operatör arbetar på ett fast schema i tre skift. Anställningen inleds med en utbildningsperiod på 10 veckor som börjar den 15 juni.

Vad vi kan erbjuda dig
Enligt våra medarbetare är vår samlade kompetens och det gemensamma engagemanget utmärkande för vår verksamhet. Här finns också chefer och ledare som jobbar för att skapa och bibehålla ett öppet klimat. Tillsammans bidrar vi till Stockholms samhällsutveckling genom att bygga och utveckla en hållbar, modern och tillgänglig kollektivtrafik för 2,3 miljoner invånare. Vårt uppdrag – den gemensamma resan.  
Hälsa och motion är viktigt för oss. Förutom friskvårdsbidrag anordnar vi Hälsospåret två gånger per år, vår friskvårdssatsning som innehåller en rad olika hälsofrämjande aktiviteter.

Fler förmåner som anställd:

SL Access-kort
Löneväxling till pensionen
Flextid
Goda möjligheter till kompetensutveckling
Hälsoundersökning vartannat år

Vi sitter i trevliga lokaler på Västra Kungsholmen. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken.
Vad vi söker efter
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet.
För att trivas i rollen som Trygghetsoperatör har du en personlig mognad och förmåga att växla upp och arbeta i högt tempo. Arbetet är till stor del händelsestyrt och präglas av oförutsägbarhet. Du kan ibland behöva hantera mycket allvarliga situationer, där människor är utsatta eller är i en krisladdad händelse och behöver ditt stöd och empati. Du har en mycket god samarbetsförmåga och trivs i en roll där du, med hög servicekänsla och prestigelöshet, hanterar både interna och externa kontakter. Vi månar om den goda stämning som finns i gruppen idag och lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vidare har du:
God kännedom om Stockholms lokaltrafik och geografi, då du kommer att vara ansvarig för att förmedla larm och direktiv till säkerhetspersonal.
God datorvana och förmåga att sakligt kunna uttrycka dig i tal och skrift då det ingår i rollen att dokumentera händelser i trafiken.
God förmåga att kunna bedöma och fatta snabba beslut i pressade situationer. Det här är ett arbete för dig som är en lagspelare men ändå trivs i en självständig roll.
Det är meriterande om du även har erfarenhet av att arbeta vid en större ledningscentral inom larm, säkerhet alternativt bevakning samt ledarskapserfarenhet och erfarenhet från kollektivtrafikrelaterad verksamhet. Meriterande är också om du har erfarenhet från kundtjänstverksamhet, och arbetat med att hantera kundkontakter i inkommande samtal och chatt.
Startdatum 15/6 10 veckors utbildning.

Information och ansökan
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Anna Isander, tfn 08-686 3271. För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Jannica Chinos, tfn 08-686 3674. Vi använder tester för att säkra objektiva bedömningar i samband med urval. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.
Ansök redan i dag eftersom intervjuer kan ske löpande. Sista ansökningsdag är 10:e maj. Vi ser fram emot din ansökan!

Fackliga kontaktpersoner
Mounir Ainholm, SACO, tfn 08-686 36 52
Arne Grundberg, Vision, tfn 08-686 18 88

Webb och sociala medier
För mer information om hur det är att jobba hos oss, besök vår karriärsida www.sll.se/tfjobb. Du hittar oss också på Linkedin.

Nyckelord: ledningscentral, larm, trygghet, stödsystem, radiokommunikation, kamerabevakning

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Magnusson
08-736 28 47
Sophia Blåvall
08-686 16 25
Erika Flodström
08-686 1822
Åsa Sönnergaard

Sophia Blåvall

Sophia Blåvall

Katarina Thomasson
08-736 11 26
Jannica Chinos

Matts Henriksson

Jannica Chinos
070-7863674

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trafikförvaltningen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 april 2020
  • Ansök senast: 10 maj 2020

Besöksadress

Lindhagensgatan 100
None

Postadress

11218
0180, 11218

Liknande jobb


22 januari 2024

16 november 2023

8 november 2023

Sjöövervakningsoperatör

Sjöövervakningsoperatör

27 oktober 2023