OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du god erfarenhet utav att arbetat inom tull och logistiska processer där du har god kunskap av import- och exporthantering? Har du också tidigare erfarenhet utav ursprungshantering? Då skall du se hit! Adecco Office & HR söker nu dig som är på jakt efter en ny spännande tjänst inom tullområdet.
Hur ser din arbetsdag ut?
I rollen som tullkoordinator kommer du att jobba i ett mindre team som tillsammans ansvarar verksamhetens tullfrågor. Denna avdelning är under utveckling där du kommer att få möjlighet att vara med att påverka och utveckla arbetet där du kommer att ha väldigt varierande arbetsuppgifter. Inledningsvis kommer du att ansvara för ursprungshanteringen, där du arbetar mycket i Excel och samlar information så som från fabriker. Seden kommer du också att få supportera kring att söka om alla tillstånd. Du kommer att ha en stor kontaktyta där du kommer att ansvara för kommunikation och kontakt med bland annat inköp, fabriker och säljbolag. Du kommer också att ansvara för kontakt och dialog internt tillsammans med kundservice.
Tjänsten är på heltid, där uppdraget startar efter sommaren och kommer inledningsvis att pågå fram till april 2017. För rätt person kan det finnas goda möjligheter till förlängning. Arbetstiderna är förlagda till kontorstid där du kommer att ha möjlighet till flextid. Du kommer att få en anställning i Adeccos konsultverksamhet och arbeta hos vår kund i Göteborg.
Vem trivs här?
Du som har erfarenhet av tull och god kunskap av import- samt exporthantering kommer att ha rätt förutsättningar för att axla rollen. Har du även tidigare erfarenhet utav logistiska processer likväl som frihandelsavtal så kommer du att nå framgång i din nya tjänst! Du har god datavana med erfarenhet av att arbeta i Excel och då du kommer att arbeta i en internationell miljö så behärskar du det engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift, men också svenska språket.
Du som person har en ödmjuk och professionell framtoning. Du trivs i en föränderlig miljö samtidigt som du har ett strukturerat och organiserat arbetssätt. Vidare har du en god analytisk förmåga och trivs i att arbeta med dator som verktyg. Är du också en person som trivs med att arbeta i ett team som är nära sammansvetsat och som stöttar varandra vid behov, så kommer du att trivas på din nya arbetsplats! Stor vikt kommer läggas vid din personliga lämplighet.
Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Adecco är auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Mer information om Adecco finns på www.adecco.se
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147