Tullassistent till tekniskt bolag

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten:

Nu söker vi en Tullassistent på uppdrag av kund till ett teknikbolag som arbetar mot ett flertal segment globalt. Nu önskar man förstärka på transportavdelningen på grund av ett ökat behov och väl fyllda orderböcker. Du kommer att arbeta tillsammans med en erfaren kollega och stötta upp i tullarbetet med nära samarbete till avdelningens speditörer.

Som Tullassistent kommer du att ha ansvar för egenkontroll av både import- och exportdeklarationer. Det inkluderar att säkerställa att alla styrkande handlingar finns, spara dem korrekt och genomföra noggranna kontroller enligt föreskrivna protokoll. Du kommer också att hantera returer, vid behov boka transport och skapa nödvändig dokumentation för dessa. Vidare innebär rollen att hantera kommunikation med leverantörer, speditörer och interna avdelningar för att säkerställa smidiga leveranser och korrekt tulldokumentation.

Sammanfattningsvis innebär ditt ansvar följande:

Egenkontroll av import/exportdeklarationer
Granskning av deklarationer och kräver in underlag som saknas
Hålla listor uppdaterade och föra statistik rörande transporterna
Sköter returer och tillhörande dokumentation
Stötta speditörer och leverantörer rörande HS-koder, sanktionsintyg, förseningar och dokumentation

Vi söker dig som:
Har en eftergymnasial utbildning inom logistik på YH-nivå
Kan visa på tidigare erfarenhet från arbete med logistik eller tull
Talar och skriver flytande svenska samt engelska
Har varit bosatt i Sverige de senaste 5 åren - bakgrundskontroll krävs för rollen


För att trivas i teamet och lyckas väl i rollen krävs det att du har en hög kommunikativ förmåga och är en glädjespridare. Det är stundtals högt tempo i arbetet och det är något du behöver trivas med. Ingen dag blir den andra lik även om grundarbetet är detsamma. Att du är noggrann, har en analytisk förmåga och hög personlig struktur ser vi som viktigt för att göra ett bra arbete. Om detta passar in på dig och du trivs med att arbeta i en dynamisk miljö, ser vi fram emot din ansökan.

Om anställningen:
Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos OIO under 6 månader. Tanken är att detta övergår till en fast anställning förutsatt att samtliga parter är nöjda med samarbetet.

Övrig information:
Omfattning: Heltid, kontorstider
Start: Omgående
Placering: Göteborg
Kontaktperson: Dino Segetalo
Lön: Fast månadslön




Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OIO - Göteborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2024
  • Ansök senast: 31 mars 2024

Liknande jobb


Tulladministratör sökes till Tullservice i Helsingborg

Tulladministratör sökes till Tullservice i Helsingborg

22 mars 2024

13 februari 2023

Customs Process Administrator

Customs Process Administrator

4 januari 2023

29 november 2022