Tulldeklarant till fordonsindustrin

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Nu söker vi en utåtriktad tulldeklarant till vår kund inom fordonsindustrin. Uppdraget är tänkt att starta omgående och sträcker sig till april 2018 med goda chanser till förlängning därefter.
Har du erfarenhet av tullfrågor och brinner för att förbättra processer? Då kan det här vara ditt drömjobb!


Arbetsuppgifter
Vår nästa tulldeklarant arbetar ihop med ett kompetent team där högsta prioritet är att säkerställa att tullprocesserna fungerar i enlighet med befintliga regleringar. Det innebär att du är främsta kontaktpersonen gentemot tullmyndigheter och du hanterar relevanta certifieringar och licenser.

Arbetet innehåller varierande uppgifter, däribland kontroll av företagets tullhantering samt deltagande i utveckling av de befintliga tullprocesserna inom regionen. Förutom administrativt arbete har du även mycket kontakt med både interna och externa intressenter vilket ger dig goda chanser att skapa framgångsrika nätverk samt att dagligen påverka ditt eget arbete.

Din bakgrund
Vi söker dig som har arbetat som tulldeklarant eller liknande i minst fyra år och brinner för att arbeta med just tullfrågor. Du har erfarenhet från Tullverket eller större shippingföretag men vi lägger även stor vikt vid personlig lämplighet! Du har gärna en relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet. Vidare har du genom tidigare arbeten skaffat dig mycket god systemvana och du ser Excel som ett oumbärligt arbetsverktyg. Mycket av den dagliga kommunikationen sker på både engelska och svenska, därför är det ett krav att du har utmärkta kunskaper i både tal och skrift i dessa två språk.

Personliga egenskaper
Som tulldeklarant får du chans att använda dina starkaste egenskaper varje dag! Dels din utmärkta kommunikationsförmåga men även din administrativa ådra som leder till att ditt arbete alltid håller högsta kvalité. Arbetet innefattar såväl arbete i team som självständigt, där av ser vi att du är lösningsorienterad och kan ta egna initiativ.
Har du det vi efterfrågar? Tveka inte att skicka in din ansökan!

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstidsanställning/Heltid/Göteborg

Tillträdesdag
Omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt!

Information
Lernia Bemanning ser till din kompetens och därmed har ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell bakgrund ingen betydelse i våra rekryteringsprocesser. Våra värderingar är Pålitlighet - Affärsmässighet - Vi är lika och unika, vilka genomsyrar vårt dagliga arbete. Personalen är vår viktigaste resurs och därför är det angeläget för oss att satsa på dig. Din anställning hos Lernia Bemanning omfattas av gällande kollektivavtal.

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Söderlund
0722-541368
Margreth Sternvad
0722-54 13 09
Tanja Zoric

Ida Holmberg
0722-541304
Dijana Stavreska

Theres Lundborg

Igor Glavan
0722-545122
Josefin Forsberg

Malin Grahmstad

Christofer Skoogh
0722541343

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Göteborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 28 mars 2017

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Göteborg
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Göteborg, 41764

Liknande jobb


Customs Process Administrator

Customs Process Administrator

28 mars 2024

22 mars 2024

Sommarvikarie, Håby

Sommarvikarie, Håby

27 februari 2024

Customs Process Administrator, Strömstad

Customs Process Administrator, Strömstad

5 mars 2024