Tulldeklarant till importavdelning

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter

Nu söker vi en tulldeklarant till vår kund inom fordonsindustrin. Har du erfarenhet av och brinner för tullfrågor samt att förbättra processer? Då kan det här vara ditt drömjobb!

Vår nästa tulldeklarant arbetar ihop med ett kompetent team inom importdeklaration i Sverige där högsta prioritet är att säkerställa att tullprocesserna fungerar i enighet med gällande regleringar. Det innebär att du är kontaktpersonen gentemot tullmyndighet, leverantörer, logistiker samt interna avdelningar.

Arbetet innehåller varierande uppgifter med administrativa och rådgivande uppgifter. Du utför kontroll, fakturering och rapportering till myndigheter och företag, men agerar även som kontaktperson för inblandade parter. Vidare kommer du delta i utveckling av de befintliga tullprocesserna inom regionen tillsammans med ditt team.


Din bakgrund

Vi söker dig som har arbetat som tulldeklarant eller liknande i minst fyra år och brinner för att arbeta med just tullfrågor. Vi ser erfarenhet från Tullverket eller större shippingföretag som särskilt intressant men lägger även stor vikt vid personlig lämplighet! Du har gärna en relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet.

Du har genom tidigare arbeten skaffat dig mycket god systemvana och du ser Excel som ett oumbärligt arbetsverktyg!

Mycket av den dagliga kommunikationen sker på både engelska och svenska, därför är det ett krav att du har utmärkta kunskaper i både tal och skrift i dessa två språk.


Personliga egenskaper

Som tulldeklarant hos oss är din kommunikationsförmåga mycket viktig för att underhålla ett brett kontaktnät och samarbeten för att kunna förklara komplicerade förtullningsprocesser. Du är även en effektiv och noggrann administratör som uppskattar en utmaning och tillsammans med dina kollegor lägger du upp planer och löser problem som uppstår.

Som person är du positiv och samarbetsvillig med ett starkt kundfokus. Du har även hög integritet och ansvarskänsla.


Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning/Heltid/Göteborg

Tillträdesdag

Efter överenskommelse.

Information

Lernia Bemanning ser till din kompetens och därmed har ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell bakgrund ingen betydelse i våra rekryteringsprocesser. Våra värderingar är Pålitlighet - Affärsmässighet - Vi är lika och unika, vilka genomsyrar vårt dagliga arbete. Personalen är vår viktigaste resurs och därför är det angeläget för oss att satsa på dig. Din anställning hos Lernia Bemanning omfattas av gällande kollektivavtal.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Matthews
0722 54 69 65
Patrik Andersson
072-254 66 76
Jonas Ahlberg
070-161 25 83
Magnus Franzén
0722-54 11 16
Johanna Josefsson

Ann-Christin Hansson
0722541312
Jennie Strömqvist
0722-54 13 30
Mia Nordlund
070-320 99 83
Mia Nordlund
070-3209983
Jörgen Persson
0722-541811

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Bemanning AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 30 september 2016

Besöksadress

Sergels Torg 12, Plan 11, Stockholm
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


Customs Process Administrator

Customs Process Administrator

28 mars 2024

22 mars 2024

Sommarvikarie, Håby

Sommarvikarie, Håby

27 februari 2024

Customs Process Administrator, Strömstad

Customs Process Administrator, Strömstad

5 mars 2024