Tullkoordinator till tillverkningsindustrin

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Nu söker vi en utåtriktad tullkoordinator till vår kund inom tillverkningsindustrin. Uppdraget är tänkt att starta omgående och sträcker sig till årsskiftet med goda möjligheter till förlängning därefter.

Har du erfarenhet av tullfrågor och brinner för att förbättra processer? Då kan det här vara ditt drömjobb. Välkommen med din ansökan redan idag!


Arbetsuppgifter
Vår nästa tullkoordinator arbetar ihop med ett mindre team som tillsammans ansvarar för tullfrågor. Du ges möjligheten att påverka samt utveckla arbetet. Vidare ansvarar du för klassificeringar och ursprungshanteringen, där du arbetar i Excel och samlar information från fabriker. Du har en stor kontaktyta där du ansvarar för kommunikation och kontakt med bland annat inköp, fabriker och säljbolag. Slutligen är arbetstiderna förlagda till kontorstid med möjlighet till flextid.

Din bakgrund
Vi söker dig som har erfarenheten av arbete inom tullområdet och har kunskap inom import- samt exporthantering. Även tidigare erfarenhet utav logistiska processer likväl frihandelsavtal är klart meriterande för att utföra arbetet på bästa sätt. Vidare har du god datavana med erfarenhet av att arbeta i Excel. Då du arbetar i en internationell miljö så behärskar du både det svenska och engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift. Stor vikt kommer även att läggas vid din personlighet.

Personliga egenskaper
Som tulldeklarant får du chans att använda dina starkaste egenskaper varje dag. Du som person har en ödmjuk och professionell framtoning. Du trivs i en föränderlig miljö samtidigt som du har ett strukturerat och organiserat arbetssätt. Vidare har du en god analytisk förmåga och trivs med att arbeta med dator som verktyg. Du är en lagspelare som trivs med att arbeta i ett team som är nära sammansvetsat och som stöttar varandra vid behov.

Har du det vi efterfrågar? Tveka inte att skicka in din ansökan!


Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstidsanställning/Heltid/Göteborg

Tillträdesdag
Omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt!

Information
På grund av stort antal sökande kommer vi inte hinna besvara frågor via telefon gällande denna annons under pågående annonseringsperiod. Vi svarar självklart gärna på frågor gällande tjänsten om du blir kallad till en intervju.

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Söderlund
0722-541368
Margreth Sternvad
0722-54 13 09
Tanja Zoric

Ida Holmberg
0722-541304
Dijana Stavreska

Theres Lundborg

Igor Glavan
0722-545122
Josefin Forsberg

Malin Grahmstad

Christofer Skoogh
0722541343

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Göteborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 20 april 2017

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Göteborg
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Göteborg, 41764

Liknande jobb


Lageroperatör -Landskrona

Lageroperatör -Landskrona

13 maj 2024