Tullverket söker handläggare med inriktning arbetstid

Tullverket söker handläggare med inriktning arbetstid

Arbetsbeskrivning

Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor in och ut ur Sverige, bidrar till ett säkert samhälle och konkurrensneutral handel. Vi förenklar den legala handeln och förhindrar den illegala genom att erbjuda smidiga tullrutiner för utrikeshandeln, en enkel gränspassage för resande och ett effektivt gränsskydd. Vårt uppdrag kommer från Sveriges riksdag och regering. Tullverket grundades 1636 och har i dag cirka 2 100 anställda. Generaltulldirektör är Charlotte Svensson.



Vi söker dig som trivs med ett självständigt och ansvarsfullt arbete och vill vara ett stöd till verksamheten i arbete med schemaläggning och tillämpning av villkorsavtal och lokala avtal.

Du kommer att tillhöra Förhandlingsenheten som består av fyra medarbetare och som är en del av HR-avdelningen. Närmaste chef är förhandlingschefen som är placerad på huvudkontoret i Stockholm. HR-avdelningen ansvarar för de strategiska, taktiska och operativa delarna av Tullverkets gemensamma arbetsgivarpolitik. Inom HR-avdelningen finns specialister och generalister som på olika sätt arbetar med HR-frågorna nationellt. I HR-avdelningen ingår även PA-support och lärandeenheten. Vi arbetar i aktivitetsbaserade lokaler.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Du kommer att ha följande arbetsområden :

Stödja verksamheten med schemaläggning och arbetstidsplanering utifrån verksamhetens behov.
Följa upp och anpassa tjänstgöringstider, utifrån verksamhetens behov med löpande revisioner samt främja en god arbetsmiljö och motverka ohälsa.
Följa upp att korrekt planerad tid och lönetillägg inrapporteras.
Svara på frågor om tillämpning av arbetstidsfrågor, semesteravtal, partiell tjänstledighet, sjukledighet mm.
Vi söker dig som har:     

erfarenhet av tillämpning av statliga arbetstidsavtalet och goda kunskaper inom arbetsrätt och lag och avtal som gäller arbetstid.
erfarenhet av att ha arbetat med arbetstidsfrågor i en organisation som har 24/7-verksamhet
goda kunskaper i Excel och erfarenhet av att ha tagit fram, analyserat och presenterat statistik
god pedagogisk förmåga och samarbetsförmåga.  
Det är meriterande om du har:  

relevant akademisk examen inom t.ex. PA, ekonomi, juridik eller motsvarande förvärvad arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig
vidareutbildning inom arbetstidsregler
erfarenhet av att arbeta i personal- och lönesystem
erfarenhet av tillämpning av de statliga villkorsavtalen
erfarenhet av lokala arbetstidsavtal vid myndighet
kunskaper i vad hälsosamma arbetstidsschema är, samt förläggning av arbetstiden med beaktande av arbetsmiljö och hälsa
erfarenhet av arbetstidsförläggning
erfarenhet av att hålla utbildning.  
Personliga egenskaper  

Som person behöver du vara bra på att planera ditt arbete och arbeta strukturerat och noggrant. Du är ansvarsfull och tar också egna initiativ som rör dina arbetsuppgifter. Du är bra på att samarbeta med andra och har en god förmåga att kommunicera och förklara på ett pedagogiskt sätt. Du har ett konsultativt arbetssätt och ett tydligt arbetsgivarfokus.

Vi lägger stor vikt vid dina personlig lämplighet.

Övrigt

Referensnummer: PER 2020-61.

Placeringsort: Stockholm, Göteborg eller Malmö.

Innan tillträde till anställningen kommer du att genomgå säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen samt drogtest.

För mer information och ansökan

Upplysningar om tjänsten kan lämnas av, Maria Lestander, tel. 08-456 54 48. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support tel. 060-67 25 85.

Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Ulf G Persson, tel. 040-661 33 21 och Lena Larsson, tel. 08-405 05 35, och för Saco-S, Katarina Hernhut, tel. 08-456 52 65.

Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/meritförteckning , ska ha inkommit till Tullverket senast den 23:e februari 2020 . Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2020
  • Ansök senast: 23 februari 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Handläggare vårdgaranti

Handläggare vårdgaranti

17 maj 2024

Beredskapshandläggare

Beredskapshandläggare

17 maj 2024

Civila utredare till utredningsjoursektionen, Stockholm

Civila utredare till utredningsjoursektionen, Stockholm

17 maj 2024

Administrativ handläggare

17 maj 2024