Två Biståndshandläggare

Arbetsbeskrivning

I Flens kommun tror vi på mångfald, delaktighet och samverkan som en möjlighet att göra skillnad och påverka. Tillsammans tar vi ansvar för och utvecklar livskvaliteten i livets alla faser. Vi rustar för utveckling och behöver dig som kan bidra med engagemang, vilja och uthållighet. Klimatet är vänligt och tillitsfullt och ger medarbetare utrymme att växa.

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta.

Arbetsplats

Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninnevånare. Förvaltningen har tre avdelningar, Avdelningen för utbildning, stöd och integration, Avdelningen för äldre och personer med funktionsnedsättning och Avdelningen för myndighetsutövning. Tjänsten som Biståndshandläggare hör till utredningsenheten för äldre och personer med funktionsnedsättning inom avdelning för myndighetsutövning.
Utredningsenheten för äldre och personer med funktionsnedsättning består av nio medarbetare som utreder och fattar beslut om ansökta insatser utifrån Socialtjänstlagen, Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, färd- och riksfärdtjänst, bostadsanpassningsbidrag samt avgifter.

Arbetsuppgifter

Vi söker nu två biståndshandläggare till vår grupp för handläggning av hemtjänstinsatser samt av vårdplaneringar. Som biståndshandläggare av hemtjänstinsatser utreder du även färdtjänst och riksfärdtjänst, som biståndshandläggare för vårdplaneringar utreder du insatser som den enskilde behöver i samband med hemgång från sjukhus alternativt korttidsboendet. Vidare skall du följa upp beviljade insatser. I arbetet ingår även samarbete med andra avdelningar inom förvaltningen samt med andra myndigheter och vårdgivare.

Kompetens

Vi söker dig som har socionomutbildning eller likvärdig utbildning, goda kunskaper om gällande lagstiftning gärna tidigare erfarenhet av att ha arbetat som biståndshandläggare. Kunskaper i verksamhetssystemet Procapita ses som meriterande.
Du förutsätts ha mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vidare bidrar du till utveckling av arbetet och har ett helhetsperspektiv. Arbetet ställer krav på samarbetsförmåga, självständighet, stresstolerans samt förmåga att stukturera arbetet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Varaktighet/omfattning

Anställningsform; Tillsvidareanställning. Tillträde snarast och intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden.

Lön

Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

Övrigt

Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun erbjuder subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida www.flen.se för övrig information.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tf Enhetschef Anna Väst
0157-43 03 87
Specialistsocionom Elleonor Kjellström
0157-43 03 65
Områdeschef Monika Yllén
0157-43 07 50
Områdeschef Ann-Katrine Trybom
0157-43 12 85
Områdeschef Margot Henriksson
0157-43 07 80
Områdesassistent Gunilla Svensson
0157-43 07 81
Enhetschef Arbetsmarknads och missbruksenheten Mia Gustafsson
0157- 43 03 64
Rektor, vuxenutbildning Anna-Lena Karlsson
0157-43 09 11
Avdelningschef Jenny Eriksson
0157-43 03 91
Områdeschef Inger Qvarnström
0157-43 07 61

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Flens kommun, Socialförvaltningen FLEN
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.
  • Publicerat: 26 maj 2015

Besöksadress

Flens Kommun
None

Postadress

Sveavägen 1
FLEN, 64281

Liknande jobb


Biståndshandläggare SoL

5 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

28 mars 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024