Två ekonomer till Skinnskattebergs kommun

Två ekonomer till Skinnskattebergs kommun

Arbetsbeskrivning

Skinnskattebergs kommun är beredd att formulera lockande erbjudanden till våra blivande medarbetare - utöver regelbunden kompetensutveckling och friskvårdsbidrag.

Vi värdesätter alla människors olikheter och allas vår förmåga att göra skillnad i samhället. Medarbetare beskriver oss ofta som en tillåtande organisation, där man får ta stort eget ansvar, utveckla och utvecklas samt arbeta lösningsfokuserat. Vi är en fullstor verksamhet i ett litet format som är beroende av medarbetarnas förmåga och drivkraft att agera med ett brett perspektiv på hela det kommunala uppdraget. Vi strävar därför alltid efter att ge god service och skapa professionella relationer både externt och internt.

Skinnskattebergs kommun tillhör finskt förvaltningsområde, varför kunskaper i det finska språket är meriterande.

Välkommen med din ansökan till Sveriges viktigaste jobb i Skinnskattebergs kommun!Ekonomifunktionen i Skinnskattebergs kommun ansvarar för de ekonomiska processerna, budgetarbete och stöd till förvaltningarna. Vid avdelningen arbetar tre ekonomer, en ekonomiassistent, en ekonomichef samt en upphandlare. Vi är en liten grupp som har en stor variation på arbetsuppgifter och har därför ett nära samarbete där vi hjälps åt och täcker upp för varandra. Vi ser stora möjligheter att inom avdelningen kunna utveckla delar av verksamheten för att effektivisera ekonomiprocesserna i hela kommunen. 

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att vara budget-, uppföljning- och prognosarbete gentemot verksamhetschefer, samt redovisningsarbete. Vidare innebär det arbete med bokslut, moms, internkontroll, rutiner och processansvar för delar av den löpande redovisningen. Ekonomifunktionen står inför förändringar vilket innebär att rollen också kommer att innehålla utvecklingarbete kring de ekonomiska processerna.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ekonomexamen från universitet eller högskola samt erfarenhet av att jobba med budget, prognos och resultatuppföljning. Du har även erfarenhet av att arbeta med kund-och leverantörsreskontra samt moms. Vi ser gärna att du har arbetat med ekonomiarbete inom offentlig förvaltning. Du har god datorvana och erfarenhet av ekonomiadministrativa system samt är väl förtrogen med Microsoft Office-program. 

Skinnskatteberg är en mindre kommun med breda arbetsområden och därför ser vi att du är en person som har lätt för att se möjligheter och att du tycker om att arbeta lösningsfokuserat. Arbetet innebär stort eget ansvar och därför behöver du ha förmågan att arbeta självständigt, ta egna initiativ, vara noggrann, analytisk, prestigelös och ha ett strukturerat arbetssätt. Eftersom arbetet innebär många kontakter både inom förvaltningen och externt är du serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga.

Tjänsterna är på heltid och tillsvidare. Tillträde sker efter överenskommelse.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

sektorschef Arne Hjorth
0222-451 23
VISION Raili Gustavsson
0222-45135
Personalchef Linda Ahlsén
0222-45189
Miljöinspektör Anna Jansson
0222-451 05
Miljöinspektör Mikael Eriksson
0222-451 09
Miljöinspektör Siv Björkbacka
0222-451 28
rektor Ylva Åkerberg
0222-451 26
Lärarförbundet Marianne Georgsson
0222-45199
sektorschef Per Österberg
0222-451 16
enhetschef Bodil Frölich
0222-45115

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skinnskattebergs kommun
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 augusti 2023
  • Ansök senast: 22 augusti 2023

Besöksadress

Kyrkvägen 7
None

Postadress

Kyrkvägen 7
Skinnskatteberg, 73922

Liknande jobb


Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

24 maj 2024