OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund söker nu två stycken erfarna chaufförer som känner sig säkra med produkter ifrån byggbranschen. Det kan vara att du tidigare har jobbat med större leveranser av byggvaror till privatpersoner eller företag eller liknande. Är detta du? Ansök idag! Tjänsten är planerad att starta i Maj 2020.
Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter som chaufför för vår kund kommer innebära att du kommer, med lätt lastbil, leverera och hämta upp byggmaskiner samt förbrukningsmaterial/tillbehör till arbetsplatser i Östhammar, Uppsala samt Stockholm. Efter kortare avstämning med transportkoordinatorn kommer du att påbörja din rutt. Du utgår ifrån deras huvuddepå i Bredden. Rutten du kommer att köra är utformad sedan dagen innan men det kan komma upp nya upphämtningar/leveranser under dagen också. Du kommer själv att leverera till byggarbetsplatser som inte alltid har en adress så det ställs krav på dig att du är kreativ i din körning och har ett gott lokalsinne.
Om företaget
Kunden är ett nystartat bolag som tillhör en koncern inom byggbranschen. Verksamheten kommer att gå ut på att arbeta i en traditionell marknad med hjälp av automatiserade processflöden, avancerade logistiklösningar samt en anpassad systemstruktur för att synka flöden på ett effektivt sätt. Under slutet av 2019 samt början av 2020 kommer strukturen att sättas, processer definieras och teamet rekryteras. Under våren 2020 kommer bolaget att starta upp sin verksamhet och tack vare nytänk i en traditionell bransch expandera verksamheten i snabb takt. Planen är att gå ifrån att vara lokal aktör till nationell aktör inom första verksamhetsåret.
Din profil
Skallkrav:
- B-Körkort
- Erfarenhet av utkörning/upphämtning
Meriterande:
- Erfarenhet ifrån byggbranschen
- God förståelse för byggmaskiner samt verktyg
Personliga egenskaper som dessa individer ska ha för att passa in i rollen är att man ska kunna anpassa sig till nya situationer och kunna hantera andra stressade individer. Du ska kunna vara flexibel i ditt arbete då allting inte går på rutin och dina dagliga uppgifter kan komma att ändras dag för dag.
Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Start: Maj 2020
Ort: Upplands Väsby
Arbetstid: från 05.00 - 16.30
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996