Två redovisningsekonomer till BRIO AB i Malmö

Arbetsbeskrivning

BRIO ABs affärside är att marknadsföra produkter till barn och barnfamiljer där lek, aktivitet, samvaro, utveckling/stimulans och underhållning dominerar som behov och där omsorg om barnet står i centrum.BRIO® märkta produkter riktar sig främst till små barn inom områdena lek och barnomvårdnad där BRIO:s produkter kännetecknas av genomtänkt kvalitet, omsorg och kunskap om barns behov.Företaget är representerat i alla nordiska länder och har huvudsäte i Sverige med kontor i Malmö och Osby.Omsättningen ligger på ca 1 355 Mkr.För mer information om BRIO är du välkommen att besöka vår hemsida på www.brio.net Två redovisningsekonomer till BRIO AB i Malmö BRIO behöver förstärka sin Shared Service avdelning och söker därför två drivna, självgående och motiverade personer till huvudkontoret i Malmö.Dina ansvarsområden - självständigt bokslutsarbete i ett antal skandinaviska bolag inom koncernen - utveckla rutiner, processer och intern kontroll inom redovisningen - årsredovisningar - vara delaktig i utveckling av informationssystem - royaltyredovisning - bolagsverksärenden - deklarationer - delaktig i budgetarbete Tjänsten är placerad på BRIOs huvudkontor i centrala Malmö, avdelning Shared Service, och du rapporterar till Financial Manager Efva Smårs.En del resor kommer att ingå i tjänsten, främst i inledningsskedet.Kvalifikationer och erfarenhet Du är civilekonom eller motsvarande och har omkring 4-5 års relevant arbetslivserfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete i ett internationellt företag.Du har erfarenhet av bokslutsarbete och kännedom om IFRS.Förmodligen har du också arbetat ett par år inom revision. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.Ytterligare språkkunskaper i framförallt finska men även tyska eller franska är meriterande.Du har hög IT-mognad, är mycket duktig på Excel och är van vid att arbeta med större ekonomisystem och koncernrapporteringssystem.Erfarenhet av skandinavisk redovisning och av affärssystemet Axapta ses som ett plus.Arbetet innebär mycket internationella kontakter vilket du tycker känns både stimulerande och utmanande.Kunskaper i Skandinaviska momsfrågor samt EU-moms är ytterligare en merit.Personlighet Som person är det viktigt att du är självgående, utåtriktad och serviceminded.Du har också lätt för att engagera och motivera dina medarbetare. Vill du söka tjänsterna?Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Peter Högberg
023- 45682
Inside Sales Helen Alvarez
08-734 33 23
Talent Management Annika Westman

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HK
  • 2 platser
  • Heltid
  • Publicerat: 9 maj 2008
  • Ansök senast: 2 juni 2008

Besöksadress

PELLE BERGS BACKE 3
FALUN

Postadress

BOX 1935
FALUN, 79119

Liknande jobb