Två Servicedeskmedarbetare till Landshypotek

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och starta upp en servicedesk? Få erfarenhet och värdefulla meriter? Landshypotek är ett medlemsägt låneinstitut för jord- och skogsägare. Nu ska de starta upp en ny funktion i Stockholm vilket är en servicedesk för de internt anställda runt om i Sverige. De håller hus i fina lokaler i centrala Stockholm, och erbjuder en dynamisk och utmanade arbetsmiljö i ständig förändring.

OM TJÄNSTEN
Du kommer att vara servicedeskenheten mot Landshypoteks 140 anställda. Som servicedeskmedarbetare tillhör du IT-avdelningen och ni kommer att sitta i ett kontorlandskap tillsammans med övriga medarbetare på Stockholmskontoret. Som servicedeskmedarbetare är du spindeln i nätet som ser till att de anställdas tekniska problem tas om hand på bästa sätt och att de snabbt får den hjälp de behöver.


ARBETSUPPGIFTER
I dina arbetsuppgifter ingår att svara på tekniska frågor, mestadels via telefon, som ofta rör den personliga arbetsutrustningen, användarbehörigheter, användningen av affärssystem och liknande. Vid exempelvis flytt och nyetablering av kontor ute i landet ingår även koordineringsarbete och stöd kring IT-miljöer ex. nät och skrivare. Du kommer även att till viss del hantera den lokala utrustningen på Stockholmskontoret där bland annat support av PC, iPhones och iPads ingår i mån av tid ingår test av olika system som du får lära dig på plats hos Landshypotek.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning inom IT alternativt ett stort IT-intresse

* Gärna har något års erfarenhet av att ha arbetat i servicedesk och vill lära dig mer om de system som används inom bank och finans

* Kommunicerar väl på svenska då användarna är svenskspråkiga

Om du har erfarenhet av att ha arbetat med SAP är det meriterande.

Du är en person som är IT-intresserad med en känsla för service och som vill följa med på Landshypoteks resa in i framtiden. Som person är du en problemlösare ut i fingerspetsarna som är nyfiken och vill lära dig mer inom olika system. Du pedagogisk i din kontakt med användarna och bemöter dem på ett vänligt och professionellt sätt.

START: Mitten av februari med hänsyn till ev. uppsägningstid

OMFATTNING: Heltid, tillsvidare

PLATS: Centrala Stockholm

ANNONS ID: 14928961

SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2014-01-31

KONTAKT: Rekryteringsadministratör Anna Klara Lindgren på 08-56 24 67 40.

Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa på recruitmentstockholmsouth@academicwork.se under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail.

ANSÖKAN
Har du vad som krävs? Skicka in din ansökan via vår hemsida omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Ansök och läs mer på www.academicwork.se

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du bli anställd direkt hos ett kundföretag eller arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer [under vår PuL-sida.](http://www.academicwork.se/pul)

INFORMATION OM FÖRETAGET

Läs mer på landshypotek.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Hedvig Svärd

Konsultchef Elin Jacobsson

Konsultchef Kim Ericsson
08-56 24 67 29
Konsultchef Sara Frykedal

Konsultchef Amanda Uvemo

Konsultchef Amanda Uvemo
08-52 25 4904
Konsultchef Jesper Gustafsson

Konsultchef Stefanie Olsson
08 522 576 90 0736 44 41 62
Rekryteringskonsult Jonna Ström

Konsultchef Freja Birkhammar
08-56246735

Sammanfattning

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
STOCKHOLM

Postadress

Lindstedtsvägen 24
STOCKHOLM, 11428

Liknande jobb


3 april 2024

Servicetekniker

Servicetekniker

2 april 2024

7 mars 2024