Två socialsekreterare ensamkommande flyktingbarn

Arbetsbeskrivning

Svalövs kommun - med ett strategiskt läge i Öresundsregionen - erbjuder närhet, optimism och ett gynnsamt klimat för arbete och liv, samt goda förutsättningar för ett dynamiskt företagande. Bra kommunikationer gör det lätt att arbetspendla. Här bor cirka 13.600 invånare.

Socialkontoret ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg, hälso- och sjukvård, individ- och familjeomsorg samt övriga omsorger. Kontoret har ca 300 anställda.



ARBETSUPPGIFTER
Två av våra socialsekreterare börjar med nya utmaningar inom enheten, så vi söker nu två socialsekreterare som ska arbeta utifrån gällande lagstiftning med utredning och uppföljning av ensamkommande flyktingbarn. Ni kommer även att arbeta med andra utredningsuppdrag och arbetsuppgifter som t ex stämningsansökan om särskilt förordnad vårdnadshavare och fadderfamilj.
I utredningsarbetet ingår samverkan med såväl interna som externa samarbetspartners.

Er ordinarie tillhörighet är med övriga medarbetare och enhetschef på enheten som möter barn, unga och vuxna. Tillsammans är ni 14 st i er enhet.
Ni kommer även att ingå i ett flyktingteam. Flyktingteamet ingår i olika nätverk i syfte att utveckla verksamheten och ert uppdrag.
Ni får regelbunden handledning.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen, goda kunskaper om gällande lagstiftning, kunskaper om myndighetsutövning samt gärna erfarenhet av att arbeta med ensamkommande flyktingbarn.

Som person är du initiativrik och har ett stort intresse för socialt arbete. Du måste kunna uttrycka dig väl i tal och skrift samt ha goda datakunskaper, gärna erfarenhet av Procapita.
Kunskap i BBIC är meriterande. Viktiga egenskaper för tjänsten är att du är lugn och stabil i stressade situationer samt att du är engagerad, strukturerad, tydlig och har god analytisk förmåga.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga både inom enheten och med externa partners.
Körkort krävs.
Vi tillåter oss att intervjua löpande under ansökningstiden.


ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Svalövs kommun är en allmän handling.
Användaren samtycker till och godkänner att Aditro hanterar personuppgifter i enlighet med Aditros Policy om Personuppgifter och Cookies.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-704 704.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss all kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Britt Tullberg, verksamhetschef
0418-475352, 0709-475352
Britt Tullberg
0418-47 53 52
Dan Ottosson

Verksamhetschef IFO Britt Tullberg
0418-47 53 52
Verksamhetschef IFO Britt Tullberg
0418-47 53 52
Psykiatrihandledare Boel Ekbom
070-9475061
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0418-47 50 00
Verksamhetschef IFO Britt Tullberg
041847 53 52
MAS Susanne Nilsson

verksamhetschef vård och omsorg Susanne Persson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svalövs kommun, SOCIALT STÖD Svalöv
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Enligt avtal
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde Snarast efter överenskommelse.
  • Publicerat: 24 maj 2016

Besöksadress

26880 Svalöv
None

Postadress

Herrevadsgatan 10
Svalöv, 26880

Liknande jobb