Två verksamhetsstödjare

Arbetsbeskrivning

Askersunds kommun ligger vid norra Vätterns skärgård. Vår vision är att Askersunds kommun ska vara en plats där det är attraktivt att leva och hållbart bo och verka i. Vi ska bidra till våra invånares möjligheter att ha en bra vardag.
Askersunds kommun vill erbjuda dig som medarbetare ett meningsfullt arbete med goda villkor. Du bidrar med delaktighet i utvecklingen av verksamheten och känner stolthet över det du gör. Vi är övertygade om att engagerade medarbetare skapar trivsel på arbetsplatsen och bra resultat. Kommunens ledord är lust, mod och engagemang!
Socialförvaltningen i Askersunds kommun ansvarar för äldreomsorg, LSS- och omsorgsverksamheten, socialpsykiatri, verksamhet för ensamkommande flyktingbarn samt individ- och familjeomsorg.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter består förnärvarande av att bistå enhetschefer inom särskilt boende med arbetsuppgifter som t.ex. introduktion av ny personal, handledning och stöd i samband med implementering och uppföljning av rutiner och arbetssätt, planera och genomföra utbildningar, viss administrativt arbete, koordinering av in och utflyttning samt övriga arbetsuppgifter som är tilldelade av arbetsgivaren.
Du ska vara förtrogen med målen i organisationen och verksamhetens aktivitetsplaner. I ditt uppdrag ska du följa lagstiftning, avtal, riktlinjer och rutiner i ledningssystemet som reglerar verksamhetsområdet och arbeta utifrån vår värdegrund och uppsatta mål.
Vi lägger stor vikt vid att du har förmågan att arbeta i team, ha ett gott bemötande mot brukare, närstående, arbetskamrater och andra yrkesprofessioner. Vi ser detta som en förutsättning för att tillsammans kunna upprätthålla ett gott arbetsklimat, arbeta lösningsfokuserat samt utveckla verksamheten. Urval och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen - Vi välkomnar din ansökan redan idag!

KVALIFIKATIONER
Vi ser att du har en gymnasieutbildning som arbetsgivaren finner lämplig för uppdraget. Utöver det:
- har ett gott bemötande och ett genuint intresse för att arbeta med människor.
- tycker om att arbeta i team med andra yrkesgrupper inom verksamheten.
- ska ha grundläggande datorkunskaper.
- är flexibel och har lätt för att samarbeta
- bidrar till ett gott arbetsklimat
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, som gör att du kan bidra med ett bra samarbetsklimat och ge brukare bästa möjliga omsorg och inflytande i sin egen vardag.
Körkort är ett krav.

Sammanfattning

Liknande jobb


Administratör

Administratör

10 juni 2024