Tysktalande backoffice medarbetare till RUSTA!

Tysktalande backoffice medarbetare till RUSTA!

Arbetsbeskrivning

Vi rekryterar nu en tysktalande backoffice medarbetare till RUSTA!
Tjänsten är heltid/vikariat i ett år från November 2023 (eller enligt överenskommelse) till November 2024, med möjlighet till förlängning.
Ta chansen att få en utvecklande roll i ett spännande och expansivt företag.

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Tysktalande Backoffice-medarbetare som strävar efter att leverera bästa möjliga kundservice med expertis och engagemang för kundens livscykel. Vi erbjuder en spännande och utmanande administrativ roll i vårt kundtjänst team. Rusta befinner sig i en stark tillväxtfas och som en del av vår centrala verksamhet är du med och stärker upp teamet och driver utvecklingen framåt.

I tjänsten som Backoffice-medarbetare är service och kundfokus självklart och du tycker om att lösa problem samt hantera kunder av alla slag. Arbetet utförs i en miljö som genomsyras av serviceanda, kvalité- och resultatfokus.
Med högsta fokus på kund kvalitet så ansvarar du för kommunikationen med våra  kunder varuhus genom att besvara inkommande samtal och mail gällande reklamationer och Club Rusta. Förutom att vara support till Rustas svenska norska varuhus kommer Du kommer också att sköta all kommunikation med de 11 varuhus Rusta har i Tyskland, samt driva utvecklingsprojekt och ständigt förbättra nyttan för våra kunder. Vidare kommer du också att arbeta med att översätta text och skrivelser från svenska till tyska.
Ytterligare arbetsuppgifter: Säkerställa hemleveransprodukter
Ansvara för kunddialog i sociala medier
Vara ansvarig mot DHL, inkl. transportskada, verifiering av reservdelar samt anmälan till
försäkringsärenden
Följa upp kvalitetsarbete samt interna klagomål
Utbetalning av presentkort och milersättning
Vara ansvarig kontakt mot ARN/Förbrukarrådet
Vara ansvarig kontakt mot vår Tyska Organisation
Vara ansvarig kontakt mot Store Support för våra tyska varuhus
Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Upplands Väsby och du rapporterar till Head of Customer Service.

Vi söker dig som
Som person är du lyhörd för kundens behov och brinner för service. Erfarenhet av försäljning och/eller andra serviceyrken är ett krav för denna tjänst.
Du har också mycket goda tyska språkkunskaper. Du kommer att kommunicera via telefon och mail. Du kommer också hantera våra tyska sidor på sociala medier samt göra översättningar.
Du kommunicerar också obehindrat på svenska, engelska och framförallt tyska.
Har du tidigare butiksvana är det en merit.

Vidare bör du ha mycket goda kunskaper i Officepaketet och systemvana. Vi arbetar i olika system och det är viktigt att du lätt kan sätta dig in i nya system och även ha ett tekniskt intresse. 
För att trivas i rollen som Backoffice-medarbetare uppskattar du administrativa arbetsuppgifter samtidigt som du är utåtriktad, serviceminded och trivs i ett högt arbetstempo. Vi ser även att du är prestigelös och har lätt att skapa nya kontakter internt såväl som externt. Hos Rusta får du möjligheten att lära dig nya saker och utvecklas i en stimulerande och rörlig arbetsmiljö.

Om RUSTA
Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder hem- och fritidsprodukter i Sverige, Norge och Tyskland. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 och idag har Rusta 214  varuhus 110  i  Sverige och 49  i Norge, 44  i Finland och 11 i Tyskland. Rustas koncept bygger på enkla inköpsprocesser utan dyra mellanhänder, ett brett sortiment, stora volymer, effektiv logistik och en intensiv trendbevakning.

Rusta värderingar 
Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. De fungerar som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som vägledning i det dagliga arbetet. Det är viktigt för oss att du agerar och levererar i enlighet med värderingarna.
Konkurrenskraftig månadslön via kollektivavtal samt tillkommande goda förmåner ingår. Tjänsten är heltid och tillträds enligt överenskommelse.
Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 2023-10-31, så därför rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan redan nu.  Vid frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryterare elin.nilsson@barona.se Vi tar tyvärr inte emot några ansökningar via email pga GDPR. Vänligen ansök med CV och personligt brev. Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper.
I denna rekrytering samarbetar RUSTA med Barona.

Varmt välkommen med din ansökan som innehåller både CV och personligt brev!

Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund och levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.
Läs mer på  https://barona.se/om-barona/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rusta AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 november 2023
  • Ansök senast: 30 november 2023

Postadress

Östra Bravikenvägen
ÅBY, 61690

Liknande jobb


Koordinator

Koordinator

23 december 2023

21 december 2023

19 december 2023

Swedbank söker bolånehandläggare

Swedbank söker bolånehandläggare

15 december 2023