Tysktalande Inventory Controller

Arbetsbeskrivning

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Tyskatalande Inventory Controller
Till uppdrag hos en av våra större kunder inom fordonsbranschen i Göteborg söker vi en medarbetare till Inventory Control. Avdelningen arbetar med att styra och koordinera flöden och transporter av företagets emballage mellan fabriker och leverantörer. Stort fokus ligger i att analysera och bevaka lagernivåer i företagets emballagepooler för att optimera nyttjandegraden. Eftersom du kommer att arbeta med den tyska marknaden är det viktigt att du även har goda kunskaper i tyska.

I rollen kommer du att ansvara för ett geografiskt område och där arbeta med olika emballagekonton. Genom analys av lager och avvikelser kommer du arbeta proaktivt för att öka medvetenheten av att följa regler och riktlinjer förknippade med användandet av företagets emballage. Underlaget kommer senare ligga som grund för utbildningar och tidvis tuffa samtal med leverantörer och fabriker primärt i Europa.

Vem är du?
För att trivas i och klara av rollen har du en eftergymnasial utbildning antingen från högskola eller KY/YH inom logistik eller ekonomi. Erfarenhet från fordonsindustrin där du har arbetat i Excel och SAP är meriterande, gärna med liknande arbete. I ditt dagliga arbete kommer du använda svenska och engelska men även viktigt att du har bra kunskaper i tyska då du kommer arbeta mot den tyska marknaden.
Som person tycker du om att delta i förändringsarbete, arbeta med analytiska uppgifter, ”gräva i siffror”, lösa differenser och även ta tuffa dialoger ibland.Du är initiativrik, har eget driv, är självgående och tycker om att bidra till gruppens utveckling och framgång.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, friskvårdsbidrag, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Tillsammans med våra konsulter driver vi dessutom ett antal nätverk inom olika kompetensområden som vi kan erbjuda dig tillträde till.

Kontaktperson
Välkommen att söka tjänsten med registrerat CV via länken på den här sidan. För frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Carl-Henric Möller 031-617235.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 5 september 2013

Besöksadress

Östra Hamngatan 20
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


7 november 2023

Delivery Processor

Delivery Processor

10 oktober 2023