Tysktalande kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Tysktalande kundtjänstmedarbetare

Som kundtjänstmedarbetare på LensOn hanterar du kundfrågor om produkter, fakturor, leverans- och beställningsfrågor samt gör översättningar för nyhetsbrev och utlägg på sajter. All kommunikation med kund sker via telefon, mail och chat. Affärsidéen är att via nätet erbjuda marknadens mest kundvänliga erbjudanden av varor och tjänster inom ögon- och synvård.
Vi på LensOn har ett stort engagemang för det vi gör och har alltid fokus på kunderna och resultat. En miljö som präglas av våra värdeord; Kundvänlighet, glädje, tydlighet, mänsklighet och engagemang.

Övrig information

- Arbetstider: 10.00-12.00 Måndag-Fredag
- Plats: Fräscht kontor på Kungsholmen i Stockholm
-Anställningsform: 25 % Deltid och vid extra behov.
-Anställningstid: 6 mnd
- Lön: Timlön
- Tillträde: Omgående

Har du vad som krävs?

Passion för service och kundfokus (Tidigare erfarenhet av kundtjänst eller telemarketing är meriterande)
Målet att överträffa kundernas förväntningar varje dag
Tyska och svenska, flytande i både tal och skrift
Övriga språk som engelska, danska, holländska, finska och norska är meriterande
Föredrar att jobba i team men har förmågan att kunna jobba självständigt
Ambitiös och målinriktad

Vi söker dig som är:
Positiv och entusiastisk
Lugn och stresstålig
Driven och en lagspelare
Har lätt att kommunicera och vara tydlig

Om företaget:

LensOn AB är en av Europas ledande återförsäljare online av kontaktlinser, glasögon och solglasögon. Företaget grundades år 2004 i Sverige, finns idag representerat i tio länder och har sitt säte i Stockholm. 8 år i rad har LensOn blivit utsedda till Årets e-handlare av konsumentsiten Pricerunner.se, samt flera år i rad till ett Gasellföretag av Dagens Industri. Sedan 2012 ingår LensOn AB i koncernen MyOptique Group Limited som är ett brittiskt optikbolag med inriktning på glasögon, solglasögon och kontaktlinser.

Låter detta intressant?

Maila in ett personligt brev samt ditt CV till work@lenson.com senast 2015-04-10

Intervjuer sker löpande. Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Ulrikke Johannessen, Kundservicechef på ulrikke.johannessen@lenson.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Arvid Blomberg

Cathrine Näslund
+468 587 44 512
Customer service Manager Ulrikke Johannessen
+468 587 44 533
Customer Service Manager Ulrikke Mariann Johannessen
+468 587 44 533

Sammanfattning

  • Arbetsplats: LENSON AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Timlön
  • 25 % Deltid och vid extra behov
  • Publicerat: 31 mars 2015

Besöksadress

Warfvinges väg 30
Stockholm

Postadress

Box 30203
STOCKHOLM, 10425

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024