Tysktalande orderhanterare!

Arbetsbeskrivning

Har du en lämplig logistikutbildning, erfarenhet av orderhantering och kan tyska? Då har vi på Adecco Office & HR ett spännande uppdrag för dig! Uppdraget är  på ett internationellt företag i Älvsjö inom industriell automation. Uppdraget startar i augusti och sträcker sig ett år framåt.

Hur ser din arbetsdag ut?
Till vår kund som är ett internationellt företag inom industri automatition söker vi en orderhanterare/logistiker. Som orderhanterare ta du emot order via mail, telefon och SAP -system. I jobbet ingår mycket kundkontakter, särskilg med tysktalande kunder. Detta är en roll som innebär många kontakter där service står i fokus! 

Vem trivs här?
Du som har erfarenhet av  logistik och orderhantering  kommer att känna igen dig. Du som har arbetat mycket i SAP eller flera liknande system kommer att lära dig dina uppgifter snabbt. Är du van vid att arbeta med OEM-kunder ? Då har du goda förutsättningar för att ha förståelse för flödet och processernat! Har du goda kunskaper i engelska  och tyska så kommer du att få användning för dessa i den internationella miljön som arbetsplatsen är. Är du självgående, serviceminded och har viljan att lära dig och utvecklas kommer du att bli en uppskattad kollega!

Vad erbjuder vi?
 Tjänsten är ett konsultuppdrag som ska tillsättas i slutet av autusti och beräknas pågå under ca 1 år.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag som höjs successivt med anställningstiden och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Adecco Office & HR förmedlar tjänster på olika nivåer inom områdena administration, HR, sälj- och marknad, Supply Chain m.fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora multinationella koncernerna, men också många av de mindre innovativa företagen.

Är du intresserad?

Då ska du ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Cilla Orban på tel: 08-598 98154. Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse.
  • Heltid Heltid, 6-12 månader
  • Publicerat: 16 juni 2014

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023