Umeå Energi söker en kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Umeå Energi är Umeåbornas eget energibolag, en väl sammanhållen koncern med verksamhet i fem affärsområden: Värme, Elnät, Elhandel, UmeNet och Sol, Vind & Vatten. Koncernen omsätter 1,6 miljarder kronor, har drygt 300 medarbetare. Umeå Energi arbetar aktivt för att våra kunder ska få en enklare vardag och regionen en hållbar framtid. Umeå Energi är både miljö- och arbetsmiljöcertifierat.

Är du en ansvarsfull person som älskar att ge service?

Då är du rätt person för oss på Marknadsavdelningen som söker en kundservicemedarbetare under ett graviditetsvikariat.

Uppdraget

Kundservice är ofta kundernas första väg in till Umeå Energi och förväntas ha en samlad kompetens för att kunna svara på frågor för alla affärsområdens produkter och tjänster. I uppdraget får du omväxlande arbetsuppgifter som främst innefattar kundkontakt via telefon, e-mail och besök, men även en hel del administration. Det administrativa arbetet innebär avtalshantering för alla affärsområden, registrering av flyttar och uppsägningar, prisuppdateringar och annan kundadministration som till största del sker under samtalet med kunden. Du kommer att arbeta med eftermarknadsförsäljning på privatmarknad, uppringande verksamhet till privatkunder, samt vara back-up i växel/reception. Ständig förändring av marknaden innebär att du kan få arbetstider efter normal kontorstid.

Din profil

Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens gärna med påbyggnadsutbildning inom ekonomi, försäljning eller teknik. Du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från energibranschen. Du har erfarenhet av försäljning, arbete i ärendehanteringssystem, samt goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Kunskaper i andra språk är meriterande. B-körkort är ett krav.

Egenskaper

Vi söker dig som är serviceinriktad, positiv som person men framförallt är trygg med telefonen som arbetsverktyg. Ett gott kundbemötande är A och O för dig. Du förväntas samverka och ha många interna och externa kontakter vilket kräver god samarbetsförmåga och god kommunikativ förmåga. Som person är du flexibel men har förmågan att prioritera och planera i ditt arbete.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Vi vill ha mångfald! Alla är välkomna att söka till oss, oavsett kön, ålder och etnisk bakgrund.

Välkommen med din ansökan via vår hemsida: http://jobb.umeaenergi.se senast 2013-09-29

För mer information om tjänsten kontakta gärna Kundservicechef Malin Karlsson på telefon: 090-16 03 47 eller mobil: 070-655 33 24. Fackliga företrädare når du via Umeå Energis växel 090-16 00 00.

Inför rekryteringsarbetet har Umeå Energi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Olof Sturesson
090-16 02 16
Eric Edebro
090-16 00 73

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Umeå Energi AB UMEÅ
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Publicerat: 10 september 2013

Besöksadress

Storgatan 34
None

Postadress

Box 224
UMEÅ, 90105

Liknande jobb


Norsktalande kundtjänstmedarbetare på distans

Norsktalande kundtjänstmedarbetare på distans

26 april 2024

Kundkommunikatör till MittSverige Vatten och Avfall

Kundkommunikatör till MittSverige Vatten och Avfall

26 april 2024