Underhållsadministratör

Arbetsbeskrivning

Trafikområde Borås är ett av Nobinas 17 Trafikområden i Sverige med en spännande trafikstart den 2 april 2017. Med 250 medarbetare och 67 bussar är Trafikområde Borås en viktig kugge för att förenkla vardagsresorna för invånarna i Borås stadstrafik. Busstrafiken utvecklas i samarbete med vår uppdragsgivare Västtrafik.


Om jobbet
Som underhållsadministratör ansvarar du för all underhållsadministration på trafikområdets verkstad.

Du ansvarar för inköp av maskiner, verktyg, reservdelar och skyddsutrustning. Du är ansvarig för att våra fordonsleverantörer tillhandahåller rätt material och att inköp och hantering sker på ett kostnadseffektivt sätt enligt fastlagda policies. I din roll säkerställer du att utfört arbete dokumenteras enligt bolagets rutiner bla genom registervård, kontering av fakturor och att underhållsdokumentation finns tillgänglig. Du garanterar att reservdelslagret optimeras och att inventering sker på rätt sätt. Vidare ansvarar du för den fysiska materialvården, hantering av returgods, lastning och lossning med truck samt uppackning och insortering av gods.  

Personliga egenskaper och utbildning
Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och gymnasiekompetens eller motsvarande. Rollen kräver att du har förmågan att förutse ekonomiska effekter och har en stor ansvarskänsla. Som person är du dessutom kommunikativ, noggrann samt har förmågan att organisera och prioritera ditt arbete. Du har teknisk kompetens och god datavana.  

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en gedigen introduktion för att du skall komma in i arbetet på ett bra sätt samt möjlighet till vidare kompetensutveckling. 
 
Hela vårt arbetssätt skall präglas av vår strävan mot vår vision ”Alla vill resa med oss”, och vara väl förankrat i våra värderingar och vår affärsidé ”Vi förenklar kundens vardagsresor”. Och du är en av dem som skall göra detta möjligt!

Om tjänsten

Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelningsåväl som etnisk och kulturell mångfald och ser gärna kvinnliga sökande.
Sista ansökningsdag:
2017-02-05
Urval kan ske löpande under ansökningstiden.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Frågor gällande tjänsten: Mahdi Ahmadi
mahdi.ahmadi@nobina.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Katarina Karlsson
054-4001821
Marcelo Cruz Jansson

Göran Nyström
090-3408100
Susanna Lejeborg
0701872435
Ben Bernandersson
+46340506203
Charlotta Larsson
070-6705718
Tommy Lövgren

Peter G Hagert
+46-(0)8-410 650 27
Eva Nelson

Katarina Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nobina Filipstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Månadslön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 20 januari 2017

Besöksadress

Norra Depågatan 1
None

Postadress

Östra vägen 23
Filipstad, 68224

Liknande jobb


Inköpshandläggare

Inköpshandläggare

17 april 2024

Project Purchaser

Project Purchaser

27 november 2023