Undersköterska inom personlig assistans

Undersköterska inom personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Assistansakuten är en rekryteringstjänst av personliga assistenter för kommuner, privata anordnare och egna arbetsgivare inom personlig assistans.

För dig som tröttnat på känslan av att inte räcka till på din nuvarande arbetsplats och känner att du inte kan vara på flera platser samtidigt, finns nu möjlighet att byta arbetsplats och fokusera på ett uppdrag i taget.

Vi söker dig som är utbildad undersköterska och som vill arbeta som personlig assistent i Umeå. Hos oss får du ett meningsfullt och omväxlande arbete där du har möjlighet att göra skillnad varje dag.

Din uppgift som personlig assistent är att fungera som ett stöd i vardagen, för att den enskilde utifrån sina förutsättningar ska kunna leva ett aktivt liv. Arbetsuppgifterna kommer förläggas i och utanför hemmet och inkluderar varierande uppgifter så som personlig omvårdnad, hushållsnära tjänster, fritidsaktiviteter med mera. Assistansakuten tillhandahåller introduktion och utbildningsprogram.

KVALIFIKATIONER

Du har en examen från Vård- och omsorgsprogrammet eller motsvarande relevant utbildning.

Erfarenhet av arbete som undersköterska eller personlig assistent, eller annan koppling till personer med funktionsnedsättningar ses som meriterande.

Du som söker ska vara engagerad, ansvarskännande, flexibel samt ha en förmåga att ta egna initiativ. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och mognad.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Assistansakuten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 april 2020
  • Ansök senast: 24 april 2020

Liknande jobb