Undersköterska Ovansjö hemtjänst

Undersköterska Ovansjö hemtjänst

Arbetsbeskrivning

Omsorgsförvaltningen med cirka 1300 anställda omfattar fyra verksamhetsområden. Dessa är ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri samt HSL och korttidsboenden. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom ekonomer, HR, systemförvaltare, utredare m fl.

Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg ska bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

Ovansjö hemtjänst är en arbetsgrupp som består av 26 personal. Vi arbetar i fyra mindre grupper och vi behöver använda bil i våra uppdrag. Vi har vår grupplokal i centrala Storvik och har uppdrag i Åshammar, Kungsgården, Hammarby och Storvik. Vi söker nu dig till vårt härliga gäng. Vi ser fram emot din ansökan!

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
I arbetet på Ovansjö hemtjänst arbetar du självständigt, men har nära tillgång till kollegor och hemsjukvårdens sjuksköterskor och rehabenhetens personal. Du kommer att arbeta i ett flexibelt arbetsteam där varje dag ser annorlunda ut. Med positiv attityd, flexibelt sinne och ett varmt hjärta kan du göra skillnad för alla vi möter oavsett deras behov och ålder.
Som fast omsorgskontakt ger du stöd till individer genom att kvalitetssäkra, hålla samman, planera och följa upp vården och omsorgen. Du bidrar till en personcentrerad vård och omsorg där individen ges möjlighet att leva livet - hela livet.

Syftet med en fast omsorgskontakt är att tillgodose behov av kontinuitet, trygghet, individanpassad omsorg och samordning för den omsorgstagare som har insatser enligt socialtjänstlagen (SoL).

Inom ditt ansvarområde ingår det även att utföra vård- och omsorgsinsatser tillsammans med dina kollegor. Genom ett rehabiliterande synsätt ska du stödja och uppmuntra den äldres förmågor. I arbetsuppgifterna ingår även att dokumentera, planera och organisera det dagliga arbetet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker är undersköterska. Du har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. Du känner starkt engagemang och är professionell och lyhörd i ditt arbete. Det är naturligt för dig att bemöta och visa respekt för andras behov och önskemål och du trivs när du får hjälpa och stötta andra människor. Du är bra på att samarbeta samtidigt som du har förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.

I arbetet krävs att du har körkort (B).

ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


Undersköterska/vårdbiträde till Solgården

Undersköterska/vårdbiträde till Solgården

29 april 2024

29 april 2024