Undersköterska/Barnskötare till LSS-boende, Klövervägen

Arbetsbeskrivning

Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg samt hemsjukvård. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter och sjuksköterskor. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.

Arbetsuppgifter


• Att utifrån lagstiftningen arbeta med personer som bor på Klövervägen dvs. att vara kontaktperson, upprätta genomförandeplaner, dokumentera hur man arbetar i det dagliga arbetet, hålla nätverksmöten, samverka med andra aktörer.
• Arbetet innefattar dag-, kväll-, natt- och helgtjänstgöring.
• Datorvana krävs då vi har individuellt anpassat schema, IAP, där du planerar ditt eget schema.
• Stor vikt läggs vid hur du arbetar i team.
• Det krävs ett stort engagemang från dig som medarbetare både vad gäller planering av scheman och hänsynstagande till personerna som bor på Klövervägen.
• Eftersom personerna behöver mest stöd och hjälp på morgon och kväll innebär det att s.k. resurspass ingår i arbetet och du blir då bokad på andra arbetsplatser inom vård- och omsorgsförvaltningen.
• Arbetet kan vara både fysiskt och psykiskt betungande.

Kvalifikationer


• Omvårdnadsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren prövar likvärdig.
• Kunskaper om LSS insatser, olika funktionshinder och dess konsekvenser, hjälpmedel och alternativ kommunikation samt förmåga att omsätta kunskapen i det praktiska arbetet är ett krav.
• Erfarenhet av arbete inom området är en merit. Gärna erfarenhet av att ha jobbat med personer som har autism diagnos eller psykiatriska diagnoser.
• Erfarenhet av kognitiv beteende terapi meriteras.
• Goda kunskaper om ett gott förhållningssätt, ett gott bemötande, lyhördhet inför personens behov samt ett lugnt arbetssätt och tålamod är ett krav.
• Du ska kunna arbeta efter uppsatta mål och rutiner samt vara delaktig i verksamhetens utvecklings- och förbättringsarbete.
• Du ska ha god organisations- och planeringsförmåga.
• Du ska klara teamarbete såväl som att kunna arbeta självständigt.
• Personlig lämplighet är av stor betydelse.
• För att minimera risker i arbetsmiljön som påverkar både medarbetare och användare av kommunens tjänster, så är detta en rökfri arbestplats. Detta enligt Ludvika kommuns policy.
• Erfarenhet av kognitiv beteendeterapi meriteras.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning. Heltid. Arbete på andra arbetsplatser inom vård- och omsorgsförvaltningen förekommer. Tillträde efter överenskommelse. Fast lön.

Kontaktperson
Enhetschef Maria Fältskog tfn. 0240-869 64

Facklig kontaktperson
Kommunal Camilla Lönnqvist tfn 0240-866 90

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 23 december 2016. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ludvika kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 9 december 2016

Besöksadress

Gullregnsvägen 16
None

Postadress

Ludvika kommun
Ludvika, 77182

Liknande jobb


22 april 2024

Barnskötare sökes

21 april 2024

19 april 2024