Undersköterska/vårdbiträde till Hjälp i hemmet!

Arbetsbeskrivning

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Vård- och omsorgsförvaltningen har under vård- och omsorgsnämnden det samlade ansvaret för vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen är organiserad i uppdrag, biståndskontor och utförare samt tre stabsenheter ekonomi, HR och nämnd- och ledningskansli.

Hjälp i hemmet ingår på enhet 5 inom socialpsykiatrin. Målgruppen är vuxna personer med psykiska funktionsnedsättningar som beviljats insatser enligt socialtjänstlagen. Vi utgår från Pressargatan där vi har vårt kontor. I dagsläget har vi ca 100 aktuella brukarärenden. Nu söker vi två nya medarbetare för visstidsanställning!

ARBETSUPPGIFTER
Vill du arbeta för att personer med psykisk funktionsnedsättning ska ha en meningsfull vardag, öka sin självständighet och känna sig mer delaktiga i samhället? Gillar du varierande arbetsdagar och ett högt tempo? Då ska du söka dig till oss!

Hos oss kommer du att arbeta med brukaren med utgångspunkt i dennes hem. Vi utför insatser både i hemmet men även utanför i syfte att få brukaren mer delaktig i samhället. Vi utför rena serviceinsatser som städ, tvätt och matlagning men vi arbetar även mycket med psykosociala insatser som motivationsarbete. Vi utför hälso- sjukvårdsinsatser som medicindelning, ger insulin och sårvård.

Du och dina kollegor driver det pedagogiska utvecklingsarbetet med utgångspunkt i de individuella genomförandeplanerna. Vi är måna om att brukaren är delaktig i planeringen av hur insatserna utformas. Du kommer att samarbeta med både interna och externa aktörer som exempelvis anhöriga, landstinget och daglig verksamhet. Du kommer att vara kontaktperson åt flera brukare som du kommer att ha extra ansvar för.

Vi är en arbetsgrupp på ca 20 personer som är drivna och som siktar framåt. Hos oss är det viktigt att våra medarbetare utvecklas. Vi erbjuder handledning och tillsammans med din chef får du möjlighet att planera din kompetensutveckling. Vi arbetar dag, kväll och helg och du har viss möjlighet att påverka din arbetstid.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en avslutad och godkänd gymnasieexamen. Vi ser positivt på om du har studerat till undersköterska med inriktning psykiatri eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. För att trivas i rollen hos oss vill vi att du har minst två års arbetslivserfarenhet och har du erfarenhet av arbete med personer med psykisk ohälsa ser vi det som meriterande.

Meriterande för tjänsten är även om du har utbildning i MI, KBT och/eller ESL samt att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med hälso- sjukvårdsinsatser som medicin och insulindelegering och sårvård.

Då dokumentationen är viktig i rollen behöver du ha dokumentationsvana, kunna uttrycka dig väl i svenska i både tal och skrift. Eftersom det ingår att köra bil i tjänsten behöver du ha B-körkort.

Vi söker dig som har ett prestigelöst arbetssätt, du är trygg i dig själv och arbetar självständigt med dina arbetsuppgifter men ser fördelar med att arbeta i team. Som person är du systematisk och du gillar att planera och följa upp ditt arbete genom bestämda riktlinjer.

För att lyckas i rollen har du förmågan att se saker ur andra perspektiv, du har lätt för att lyssna på andra och inger ett förtroende samtidigt som du är tydlig och kan sätta gränser. Du gillar att arbeta i ett högt tempo och du har förmågan att ta snabba beslut. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Therese Klingmalm
016-710 51 38
Enhetschef Maria Englund
016-710 22 25
Rekryteringskonsult Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52
Rekryteringskonsult Isabel Kjellberg
016-710 17 02
Ring mån-tors 08:00-10:00 och fre 08:00-09:00 Tim- och sommarjobb
016-710 70 99
Rekryteringskonsult Robert Isaksson
016-710 12 37
Enhetschef Anneli Gravander
016-710 52 12
Rekryteringskonsult Anna Dahlberg
016-710 28 30
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
HR-chef Krister Reed
0701- 67 27 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen Eskilstuna
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. 1 vikariat till 31/5 2017, 1 vikariat till 31/8 2017 Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 29 november 2016

Besöksadress

63186 Eskilstuna
None

Postadress

Alva myrdals gata 3d
Eskilstuna, 63186

Liknande jobb


Jobba extra inom hemtjänsten

Jobba extra inom hemtjänsten

17 maj 2024