Universitetslektorer i medieteknik

Arbetsbeskrivning

I arbetsuppgifterna ingår främst undervisning i medieteknik på grund- och fördjupningsnivå, samt forskning inom de profiler som finns vid avdelningen. Till undervisning räknas även kursansvar, kursadministration och examination samt handledning av examensarbeten. Arbetsuppgifterna omfattar också att leda och medverka i externa projekt samt medverkan i såväl pedagogisk som ämnesmässig utveckling av kurser och utbildningsprogram. Även administrativa arbetsuppgifter och uppdrag i såväl olika grupper och kommitteer inom institutionen som uppdrag i universitetsgemensamma nämnder kan komma att ingå. Den nuvarande forskningen och utbildningen vid avdelningen omfattar särskilt följande områden: nya medier och interaktiva system, samarbetsteknologier och Web 2.0, mobila system, IKT och lärande. Bedömningsgrunder Behörighetskrav För behörighet krävs avlagd doktorsexamen i medieteknik, interaktionsdesign eller datavetenskap/informatik med inriktning mot nya medier och interaktiva system, eller motsvarande vetenskaplig kompetens samt väl dokumenterad erfarenhet av undervisning inom ämnesområdet, genomgången högskolepedagogisk utbildning eller motsvarande kunskap samt visad pedagogisk skicklighet. Sökande ska ha kompetens inom minst ett av följande områden: 3D-modellering/animering, avancerad gränssnitts- och interaktionsdesign, digital videoproduktion, sociala medier/web 2.0, virtuella miljöer och speldesign. God förmåga att kommunicera på engelska, såväl skriftlig som muntlig, är ett krav. Andra bedömningsgrunder Grundläggande kompetens inom mobil teknik, IKT och lärande samt Internets teknik, infrastruktur och sociala implikationer är meriterande. Meriterande är även: erfarenhet av medverkan i vetenskapliga och pedagogiska samverkansprojekt på såväl nationell som internationell nivå; erfarenhet av att samverka med näringslivet och att informera om verksamheten; erfarenhet av samordning och av administrativa uppgifter såsom ämnes- och kursansvar; erfarenheter av undervisning på distans. Den sökande förutsätts fungera i lärar- och studerandegrupper där social kompetens, samarbetsförmåga och flexibilitet är av stor betydelse och dessutom ha ett intresse för pedagogisk förnyelse, utveckling av kurser och vetenskaplig verksamhet. God kommunikativ förmåga, ett brett och övergripande synsätt i olika frågor samt administrativ förmåga är andra viktiga egenskaper. Svenskspråkighet är inget krav vid tillsättningen, men sökanden skall vara beredd att inom ett par år vid behov kunna ta på sig administrativa och pedagogiska arbetsuppgifter som förutsätter förståelse av svenska. Avvägning mellan bedömningsgrunder Den vetenskapliga och den pedagogiska kompetensen kommer att värderas lika. Av övriga bedömningsgrunder sätts dokumenterad erfarenhet av samarbete med näringslivet främst. Vi kommer särskilt att utvärdera: - förmågan att initiera projekt - förmågan att framgångsrikt söka externa medel - ett brett kontaktnätverk, helst med stort internationellt inslag, inom såväl högskolevärlden som med näringslivet. Välkommen med din ansökan märkt med ref 2010/2524 till Registrator, Linneuniversitetet, 351 95 Växjö senast 2010-11-08. Intresseanmälan kan göras via e-post men ansökan i fysisk form ska sammanställas enligt följande beskrivning: Samtliga handlingar ska insändas i tre exemplar och ordnas i tre lika uppsättningar. Viktig information om ansökans utformning hittar du på universitetets hemsida under följande länk: http://intranet.lnu.se/att-arbeta-vid-lnu/rekrytering/anstallningsordning-for-larare, Bilaga 1a och 1b.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: LINNEUNIVERSITETET
  • 3 platser
  • Heltid
  • Publicerat: 12 augusti 2010
  • Ansök senast: 22 november 2010

Liknande jobb


26 mars 2024

26 mars 2024