Uppdrag på 50% som administrtör inom hälsa, säkerhet o miljö

Uppdrag på 50% som administrtör inom hälsa, säkerhet o miljö

Arbetsbeskrivning

Vår kund tror inte att olyckor sker, de förorsakas. Det betyder att alla olyckor kan förhindras genom riskanalys, preventiva åtgärder och genom att varje medarbetare agerar på ett riskmedvetet och säkert sätt i varje situation. Detta ligger också till grund för vår kunds systematiska säkerhetsarbete.

När vår kunds medarbetare som idag arbetar med dessa frågor nu ska gå på mammaledighet så har de bett oss att hitta hennes ersättare. Mammaledigheten är tänkt att vara från början av december och 2023 ut. Vår kund ser gärna att den som kommer in kan få en ordentlig överlämning och det vore därför optimalt om du kan starta under oktober månad.

Uppdraget är på halvtid (50%) och beräknas vara minst 14 månader (november 2022 - dec 2023) långt och du kommer att vara anställd hos oss på Jefferson Wells men tillbringa dina arbetsdagar hos vår trevliga kund i hamnen i Malmö.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Regelverk och tillsyn är viktigt, men det egna arbetet inom hälsa, säkerhet och miljö med utbildning, instruktioner, kontroller och uppföljning av incidenter lägger grunden för en verksamhet med minimal miljöpåverkan och hög säkerhet.

I denna roll kommer du arbeta med att;

* säkerställa att rutiner finns för genomförandet av anläggningens egenkontrollprogram.
* stödja chefer och medarbetare i arbetet med att upprätthålla ledningssystemet och i framtagandet av nödvändig dokumentation.
* stödja och aktivt arbeta med kvalitet-, arbetsmiljö- och miljöfrågor lokalt.
* vara en länk och kontaktperson mellan lokala- och bolagsövergripande kvalitet-, yttre miljö- och arbetsmiljöfrågor.
* medverka vid sammanställande av uppgifter för extern rapportering, såsom exempelvis årlig miljörapport.

Det innebär bl.a att du ska;

* medverka till en bra arbetsmiljö, god hälsa och ett gott arbetsklimat
* ständigt arbeta för en säker, effektiv och ren arbetsplats
* att utföra ovan arbetsuppgifter i enlighet med lagar, förordningar och föreskrifter samt bolagets policyer, riktlinjer och rutiner.

Vem är det vi letar efter?

Har du ett tekniskt intresse- / utbildning och tidigare erfarenhet av att ha arbetat med hälsa och säkerhetsarbete inom industrin (bygg- eller tillverkningsföretag) är det klart meriteande men det är inget krav.

Viktigast av allt är att du är en duktig administratör som gillar att arbeta efter och sätta upp processer och strukturer och att du som person är noggrann och har en mycket stor kvalitetsmedvetenhet. Du är strukturerad och har förmåga att planera och prioritera ditt arbete. Vi tror också att det är en fördel om du är lite nyfiken och vetgirig, ser möjligheter i stället för problem och ser lösningar i de utmaningar som du ställs inför. Vidare behöver du vara trygg i dig själv och trivas i ett arbete som innebär många kontaktytor. Eftersom arbetet är mycket varierande och du kan behöva planera om med kort varsel behöver du vara flexibel och trivas i en roll och på ett företag där det händer mycket.

Goda kunskaper i såväl svenska som engelska krävs för rollen.

Kan detta vara jobbet för dig?

Varmt välkommen med din ansökan via vår ansökninglänk här bredvid!

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2022
  • Ansök senast: 17 oktober 2022

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


HSEQ

HSEQ

6 maj 2024