UPPDRAG SOM FINANCIAL CONTROLLER MED ERFARENHET FRÅN PYRAMID

Arbetsbeskrivning

Är du en noggrann och analytisk person som gillar perfektion? Då har vi uppdraget för dig!


Om företaget
Vår kund är ett tillverkande bolag med verksamhet över hela världen. Den här tjänsten är placerad på det svenska huvudkontoret i Sollentuna. 
  
Dina arbetsuppgifter
Som Financial Controller kommer du ha en nyckelroll i koncernen. Dina arbetsuppgifter kommer variera från högt till lågt med fokus på analys och kontroll. Du kommer du ha en kommunikativ och utåtriktad roll med många kontaktytor, både i Sverige och utomlands. Ditt huvudansvar är att se till så att redovisningen är helt korrekt och därmed kommer du arbeta mycket i deras affärssystem Pyramid samt Excel.  

Vidare kommer du vara delaktig vid kreditbedömningar av nya kunder (främst utländska), vara delaktig i rapportering samt analysera varulager.


Det här uppdraget är ett utmärkt tillfälle för en person som vill ha stort ansvar och inflytande.

Kunden arbetar i affärssystemet Pyramid vilket är ett krav att man tidigare arbetat i.


Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från arbete som Financial Controller eller liknande i ett tillverkande bolag på en internationell marknad. Du har gedigna redovisningskunskaper och därmed god förståelse för de ekonomiska flödena, både redovisnings- och kassaflödesmässigt.

Du har förmågan att kommunicera på alla nivåer och kan utveckla redan starka relationer. Du måste vara serviceinriktad och duktig på att interagera med en rad olika människor på alla nivåer i koncernen, både nationellt och globalt.

Som person är du väldigt fokuserad på detaljer, har en god analytisk förmåga samt förmågan att vara organiserad och proaktiv i att driva processer med förändringar och förbättringar.

Framgångsfaktorer:
* Minst 5 års erfarenhet från arbete som Financial Controller
* Erfarenhet från arbete i ett internationellt bolag med internationell handel
* Tidigare erfarenhet från arbete i Pyramid är ett krav
* Mycket god affärsengelska i tal och skrift
* Erfarenhet från företag med stora transaktionsvolymer
* Mycket goda kunskaper i Excel

Detta är ett konsultuppdrag om minst 6 månader med möjlighet till anställning hos vår kund.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Sollentuna
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Anders Hedman, 070-970 1717
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2016-02-14

Ansökan
Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande och då uppdraget ska tillsättas inom kort. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta 
Anders Hedman, 070-970 1717.

Om oss
Resultat AB är ett bemanningsföretag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på ekonomer! För mer information om oss följ oss gärna på; www.facebook.com/Resultatab och Twitter: @ResultatAB

Kontaktpersoner på detta företaget

Kundansvarig Sara Lindgren
072-334 94 19
Personalansvarig Anders Hedman
070-970 17 17
Personalansvarig Daniel Yousefi
073-514 22 12
Personalansvarig Mikael Nilsson
0761842696
Personalansvarig Sara Lindgren
072-334 94 19
Personalansvarig Fabian Berne
073-5142212
Personalansvarig Anna Herskoi
072-966 20 00
Rebecca Jonas

Jenny Yip

Rebecca Jonas

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resultat i Stockholm AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månatlig löneutbetalning
  • Heltid Bemanning
  • Publicerat: 29 januari 2016

Besöksadress

Maria Bangata 4A 11863 Stockholm
None

Postadress

Maria Bangata 4A
Stockholm, 11863

Liknande jobb


11 april 2024

9 april 2024