Uppdragsledare inom Klientområdet

Uppdragsledare inom Klientområdet

Arbetsbeskrivning

Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt. Våra system används i polisernas vardag – dygnet runt, året runt. Från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.

Polisens IT-avdelning har cirka 1000 anställda och ansvarar för all IT som används av myndighetens cirka 34 000 medarbetare.

Digital arbetsplats

Gruppen IT-arbetsplatsleveranser är en del av sektionen Digital arbetsplats och ansvarar för flera olika produktområden inom den digitala arbetsplatsen, exempelvis klienthårdvara, skrivare och kontorsapplikationer. Vi stöttar också med uppdragsledning och samordningsstöd kring livscykelhantering och utvecklingsuppdrag. Vi arbetar tillsammans med flera andra grupper inom IT-avdelningen för att säkerställa att behov, anskaffning och leveranser sker på bästa sätt. En typisk dag hos oss kan innehålla allt från strategiskt arbete med kravställning och planering, till mer operativt arbete som diskussionsforum eller informationshantering inom ett specifikt uppdrag.

Gruppen söker nu en uppdragsledare som kommer att ansvara för samordning inom Klient-området.

ARBETSUPPGIFTER
Som uppdragsledare med livscykelansvar ansvarar du för att leda, planera och följa upp olika aktiviteter inom klientområdet i samverkan med övriga intressenter inom IT-avdelningen. Rollen kan innebära allt från att identifiera och hantera mindre förbättringsåtgärder till att planera och införa nya produkter eller förmågor.

I din roll kan du stöta på en varierad vardag, en vanlig dag som uppdragsledare kan bl.a. innebära:

• Uppföljning av pågående uppdrag
• Identifiera nya behov
• Sprida information i rätt kanaler
• Delta i nätverk med andra grupper inom avdelningen
• Boka in och styra upp olika möten och forum

Som uppdragsledare kommer man samarbeta frekvent med andra grupperingar internt inom IT-avdelningen, bl.a. vår IT-kundservice, IT-säkerhetsenhet samt andra grupperingar inom framförallt vår enhet för drift och infrastruktur.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• Relevant eftergymnasial utbildning, företrädesvis med teknisk inriktning, alternativt att du har motsvarande förvärvad erfarenhet som kan bedömas likvärdig
• Något eller några års aktuell arbetslivserfarenhet inom för anställningen relevant område, och med god erfarenhet av samordning av IT-uppdrag / mindre IT-projekt
• Övergripande teknisk förståelse kring IT-infrastruktur
• Erfarenhet av arbete med administrativa arbetsuppgifter

Du behöver behärska svenska mycket väl i tal och skrift.

Meriterande

Följande är meriterande:

• Aktuell arbetslivserfarenhet som skribent av tekniska informationstexter via Intranät, mailutskick eller motsvarande verksamhetskommunikation
• Djupare teknisk kompetens kring IT-infrastruktur
• Erfarenhet av arbete med Jira eller liknande ärendehanteringssystem

Personliga egenskaper

Vi söker dig som gillar att få team att fungera, kan skapa struktur, har energi och motivation och själv hugger i när så behövs. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är proaktiv, målinriktad och har ett serviceinriktat samt lösningsorienterat förhållningsätt till verksamheten, kollegor, chefer och andra som berörs.

För att bli framgångsrik i rollen behöver man skapa samt hantera många, för tjänsten, nyttiga kontaktytor, du behöver därför ha förmåga att bygga relationer och vara pedagogisk. Vidare ser vi att du besitter en god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp där du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din personliga lämplighet då arbetet innebär många kontakter inom myndigheten och internt på IT-avdelningen.

ÖVRIGT
Placeringsort: Stockholm/Kungsholmen
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med provanställning om sex månader.
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 31 maj 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

I ditt CV och personliga brev vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult, Emil Bengtsson, emil.bengtsson@polisen.se

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Björn Linder
010-56 34930
gruppchef, Klientgruppen Kalle Halvarsson
010-56 34778
sektionschef Klient och server Johan Hansson
010-56 38939
Gruppchef Niclas Åhlander
010-56 389 37
Sektionschef Rikard Gunzenheimer
010-562 80 63
SEKO Lotta Hyltenfeldt
010-56 379 35
Cecilia Welin
010-5635270
Gruppchef Anton Berglie
010 563 46 81
Gruppchef Margona Åhman
010-56 41 465
Gruppchef Veronica Winterman
010-56 416 37

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, IT-avdelningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 maj 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2022

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


4 december 2023

Tjänst, Konsultuppdrag

Tjänst, Konsultuppdrag

2 december 2023

1 december 2023

IT-koordinator

IT-koordinator

1 december 2023