Uppdragsledare till polisens e-tjänster

Uppdragsledare till polisens e-tjänster

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?
Som uppdragsledare hos teamet e-tjänster får du möjlighet att vara med och utveckla system som bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten.

Hos oss får du möjlighet att arbeta med experter från flera olika delar av verksamheten, då vårt uppdrag är att ta ett helhetsansvar för nyutveckling och förvaltning av Polismyndighetens e-tjänster. Ett urval av produkter som gruppen ansvarar för är t.ex. e-tjänster för anmälningsupptagning som i dag hanterar ca 370 000 anmälningar per år vilket motsvarar ca 23% av alla upprättade polisanmälningar, positioneringstjänster vilka underlättar eftersök och kontrolltjänst som bidrar till att minska användningen av spärrade id-handlingar i samhället.

På Polismyndigheten arbetar 34 000 medarbetare varav it-avdelningen består av ca 1 000 anställda som ansvarar för all it som tillhandahålls av myndigheten. Som anställd på it-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och har en möjlighet att göra skillnad på riktigt!

ARBETSUPPGIFTER
Vi står inför en spännande och händelserik tid med mycket nyutveckling. Som uppdragsledare hos oss kommer du ingå i ett tvärfunktionellt SCRUM team som tillsammans utvecklar och förvaltar Polismyndighetens alla e-tjänster. Vi arbetar enligt agila principer där vi hjälps åt att leverera säkra, högkvalitativa lösningar. Det innebär att du kommer få hjälpa till med varierande uppgifter som behövs för att lyckas med våra leveranser.

Du får engagerade kollegor och en miljö som främjar lärande och utveckling. Vi värnar om en kultur där man jobbar inte bara för att utveckla sig själv utan även för att lyfta andra och att fördjupa sin kunskap genom att dela med sig av den.

Exempel på arbetsuppgifter
• planera och genomföra förändringar
• koordinering av våra utvecklingsinitiativ med andra grupper
• koordinera stöd till verksamheten före, under och efter införandet av e-tjänster
• bistå våra kravanalytiker med att genomföra workshops
• sammanställa statistik
• utreda tekniska förutsättningar

KVALIFIKATIONER
• har akademisk examen inom it-området, alternativt motsvarande erfarenhet som Polismyndigheten bedömer likvärdig

• har erfarenhet av att samordna och strukturera uppdrag förvärvad under minst de senaste två åren

• har erfarenhet av agila metoder

• erfarenhet av att införa nya it-system

• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har:

• erfarenhet av användardriven utveckling

• erfarenhet av att arbeta inom utveckling av webbapplikationer eller e-tjänster

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är ansvarstagande, engagerad och strukturerad med starkt driv. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är proaktiv och har ett serviceinriktat förhållningsätt till verksamhet, kollegor, chefer och andra som berörs. Du måste vara nyfiken på att ständigt lära dig mer inom ditt kompetensområde. Du behöver också vara en god kommunikatör och lagspelare som kan hantera många kontaktytor samt ha god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Göteborg, Ernst Fontells Plats
Arbetstid: Dagtid, flextid tillämpas
Tillträde: Enligt överenskommelse

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 23/5 2021. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Björn Linder
010-56 34930
gruppchef, Klientgruppen Kalle Halvarsson
010-56 34778
sektionschef Klient och server Johan Hansson
010-56 38939
Gruppchef Niclas Åhlander
010-56 389 37
Sektionschef Rikard Gunzenheimer
010-562 80 63
SEKO Lotta Hyltenfeldt
010-56 379 35
Cecilia Welin
010-5635270
Gruppchef Anton Berglie
010 563 46 81
Gruppchef Margona Åhman
010-56 41 465
Gruppchef Veronica Winterman
010-56 416 37

Sammanfattning

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


7 juni 2024

Team Lead DevOps – Stockholm heltid

Team Lead DevOps – Stockholm heltid

7 juni 2024

6 juni 2024