Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Västra Götalandsregionen

Beskrivning
Område Inköp har som uppdrag att svara för strategisk upphandling och lokal inköpsservice för Västra Götalandsregionens samlade behov av varor och tjänster. I uppgiften ligger att bryta ny mark och att genomföra offentliga upphandlingar inom nya områden med koncernnytta och professionalism som ledstjärna- allt för att tillföra resurser till kärnverksamheterna.

Område Inköp ansvarar för upphandlingar till ett årligt värde av cirka 14 miljarder kronor och är en av de största aktörerna på marknaden.

Område Inköp består av 6 enheter med totalt cirka 110 medarbetare. Placeringsorter är Göteborg (Mölndal), Borås, Vänersborg och Skövde. Se även www.vgregion.se/inköp

Vi söker nu två upphandlare. En inom enheten för Indirekt material och tjänster och inom enheten för Tjänster, diagnostik och terapi.

Arbetsuppgifter

Västra Götalandsregionen har en verksamhetsstyrd inköpsprocess vilket innebär att upphandling bedrivs i projektform i nära samverkan med regionens verksamheter. Processen omfattar hela kedjan från strategisk planering, analysarbete och upphandling till avtalsförvaltning.

Som upphandlare är du projektledare genom upphandlingen men har också ett helhetsansvar för alla delar av inköpsprocessen inom ditt område. Förutom att ansvara för upphandlingar ingår även att ge materialkonsultativt stöd inom ditt verksamhetsområde. Du ska även tillsammans med övriga medarbetare utveckla och förenkla rutinerna inom området, d.v.s delta i förbättringsarbetet

Hela Västra Götalandsregionen kommer vara ditt arbetsfält vilket medför en del resor. Regionen har en internationell leverantörsbas varför dina arbetsuppgifter även innefattar internationella kontakter.

Kvalifikationer

Du har relevant högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Dina erfarenheter gör att du har ett strategiskt förhållningssätt i din yrkesroll. För tjänsten inom enhet Indirekt material och Tjänster ses det som meriterande med internationell inköpserfarenhet. För tjänsten inom enhet Tjänster, diagnostik och terapi får du gärna ha kompetens inom teknik, då dina kunder är verksamheter inom bl.a radiologi och röntgen.

Du utrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska, samt har god vana av att arbeta i MS Office.

Du ska vara intresserad av att utveckla dina kunskaper inom LOU och offentlig upphandling. Du har erfarenhet av möten med leverantörer och är van vid förhandlingar. Självklart ska du även ha ett affärsmässigt synsätt.

Vi lägger stor vikt vid din förmåga att driva projekt och att motivera gruppmedlemmar och få dem att arbeta mot samma mål. Du agerar på ett förtroendeingivande sätt och har ett professionellt bemötande, även under tidspress.

Övrigt

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.

Uppge önskad placeringsort i din ansökan

Kontaktpersoner på detta företaget

Carin Sjösten Nilsson, enhetschef Tjänster, diagnostik och terapi
0700-82 34 55
Valter Ceraolo, enhetschef Indirekt material och tjänster
0700-82 33 37
Daniel Erixon, Vårdförbundet
0761-03 82 914
Fredrik Eriksson, Jusek
0709-58 97 75
Annika Rolander, Vision
031-70 51 641
Carin Sjösten Nilsson, enhetschef
0700-82 34 55
Enhetschef, Christine Salvén
0700-82 33 69
Vårdförbundet Daniel Erixon
0761-03 82 94
JUSEK Fredrik Eriksson
0709-58 97 75
Vision Annika Rolander
031-70 51 641

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regionservice, Inköp Mariestad
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • 100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
  • Publicerat: 28 juni 2013

Besöksadress

Diariet, Regionens Hus
None

Postadress

Diariet, Regionens Hus
Mariestad, 54287

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024