Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Gnesta kommun är en framtidsinriktad, aktiv och förändringsbenägen kommun i Storstockholmsregionen. Vi har goda kommunikationer till Stockholm, Nyköping och Skavsta flygplats. Vårt aktiva samarbete med näringsliv och föreningsliv gör Gnesta till en lättillgänglig och personlig tillväxtkommun med stor framtidstro. En kommun där människor växer och är kreativa. Vi är 750 medarbetare som arbetar i kommunen för att ge våra medborgare den bästa servicen.
Tjänsten som upphandlare är centralt placerad på ekonomienheten som består av nio medarbetare och är en del av kommunledningskontoret. I ekonomienhetens uppdrag ingår ett övergripande ansvar för samordning och utveckling av verksamhets- och ekonomistyrning, ekonomiadministration samt upphandlingsfrågor.


ARBETSUPPGIFTER
Som upphandlare i Gnesta kommun kommer du att i nära samarbete med kommunens upphandlingsstrateg:
• bistå förvaltningarna i deras praktiska upphandlingsverksamhet genom att delta i planeringen av upphandlingar och i upprättandet av förfrågningsunderlag, annonsera upphandlingar samt delta i anbudsutvärderingar och avtalsuppföljningar,
• ha kontinuerlig kontakt och dialog med verksamheternas beställare och inköpare, kommunens leverantörer och övriga intressenter, och
• ansvara för kommunens avtalsdatabas samt svara på beställarnas frågor om den.
Om du tycker att arbetet låter intressant och du vill bli en av oss, så erbjuder vi stimulerande och omväxlande arbetsuppgifter. Arbetsglädje och humor är viktiga ingredienser i vår arbetsvardag och de bidrar till att vi tillsammans utvecklar verksamheten för att ge bästa möjliga service till våra uppdragsgivare.

KVALIFIKATIONER
För att du ska trivas i rollen som upphandlare hos oss, tror vi att du
• är analytisk och strukturerad, självgående, ansvarstagande och noggrann,
• tycker om att arbeta tillsammans med andra och på ett pedagogiskt sätt kan förklara upphandlingsrelaterade frågor,
• har god kunskap om upphandlingslagstiftningen (åtminstone minst två års erfarenhet av praktiskt upphandlingsarbete – företrädesvis ifrån offentlig sektor), och
• har god kunskap om och erfarenhet av elektroniska upphandlingsverktyg.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och din förmåga att inom ramen för lagstiftningen och våra interna riktlinjer verka sammanhållande för att bistå och motivera verksamheternas beställare och inköpare att arbeta mot samma mål

ÖVRIGT
Kontakter från annonserings- och rekryteringsföretag undanbedes.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: GNESTA KOMMUN Gnesta
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 13 april 2016

Liknande jobb