Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Referensnummer
KS 2016:1242

Placering
Kommunstyrelseförvaltningens stab

Om arbetsplatsen
Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. Kommunen har drygt 15 000 invånare men på sommaren mångdubblas antalet.
Orust kommun utsågs nyligen av Karriärföretagen till en av Sveriges 100 mest spännande arbetsgivare inom offentlig sektor.

Orust kommun vill förstärka med ytterligare en upphandlare.

Vi söker dig som vill ta ansvar för kommunövergripande upphandlingar samt större upphandlingar inom förvaltningsområde samhällsutveckling. Du ska också vara ett stöd vid förvaltningsspecifika upphandlingar och samarbeta med andra upphandlande myndigheter och inköpscentraler. Du blir en av tre medarbetare som arbetar med kommunens inköpsprocess. Du tillhör ekonomienheten som är kommunens centrala stöd- och ledningsfunktion inom ekonomi och upphandling och rapporterar till ekonomichefen.


Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet inom olika varu- och tjänstekategorier samt entreprenader.
Du kommer självständigt och i grupp upprätta och sammanställa förfrågningsunderlag och avtal samt ansvara för anbudsutvärdering tillsammans med sakkunniga beställare. Uppföljning och vård av avtal samt rådgivning internt i organisationen är också en del av uppdraget.
Du förväntas hantera överprövningar samt bistå med rådgivning till organisationen i leverantörstvister. Du ska bistå med ett juridiskt perspektiv på det arbete som genomförs på enheten.
I ditt uppdrag ingår också att bidra till att utveckla kommunens inköpsprocess samt enhetens övriga mål, arbetssätt och metoder.


Kvalifikationer/personliga egenskaper
Vi söker dig som har en relevant högskoleexamen och erfarenhet inom offentlig upphandling/inköp eller annan utbildning/erfarenhet som kan bedömas likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av entreprenadupphandlingar (AF AMA) samt entreprenadrätt och standardavtal (AB 04, ABT 06, ABK 09).
För att trivas i rollen, tror vi att du är handlingskraftig, innovativ, strukturerad, ansvarsfull och har en god analytisk förmåga. Du gillar att ha många uppgifter på gång samtidigt. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, är en god kommunikatör och har datorvana.
Du är serviceinriktad och kan skapa förtroende och goda relationer genom ett konsultativt arbetssätt. Du har en ifrågasättande inställning och en hög integritet.

Övriga upplysningar
Det är önskvärt att du bifogar ett exempel på en upphandling som du genomfört.
Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder ett utvecklande arbete i ett trivsamt arbetsklimat.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

Tillträdesdag.
Snarast.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Medborgarservice Anita Jakobsson
0304-33 40 51
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0304-33 40 00
Ekonomichef Susanne Ekblad
0304-33 42 82
Upphandlingschef Lars Amlin
0304-33 43 79
Ekonom Alice Österman
0304-33 41 72
HR Chef Ann-Katrin Otinder
0703-88 84 03
Upphandlare Gabriella Glimstedt
0304-33 42 35
Kontakperson nås per telefon efter 1 augusti.

Kostchef Charlotte Odhe
0304-33 43 95
Enhetschef Helen Wijk
0304-33 40 40

Sammanfattning

Besöksadress

Åvägen 2-6
Henån

Postadress

None
HENÅN, 47380

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024