Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Lokalförvaltningen är en av Göteborgs Stads fastighetsorganisationer och en av Sveriges största offentliga fastighetsförvaltare med lokalytor på över två miljoner kvadratmeter. Vår vision är att vara en ledande byggherre och fastighetsförvaltare med göteborgarnas bästa för ögonen. Att vistas i en miljö där man mår bra är en självklar rätt vare sig man är två, trettio eller nittio år - våra 400 medarbetare bygger och förvaltar miljöer att utvecklas, trivas och åldras i. Vårt uppdrag är att bygga, anpassa och förvalta bland annat skolor, förskolor, äldreboenden och boenden med särskild service. Arbetet sker i nära samarbete med våra kunder. Besök gärna www.goteborg.se/lokalforvaltningen




ARBETSUPPGIFTER
Upphandlingsteamet på lokalförvaltningen behöver förstärka med en ny kollega för att kunna möta förvaltningens ökade uppdrag med byggnation av lokaler för stadens olika verksamheter. Är du den vi söker?

Upphandlingsteamet fungerar som ett stöd för hela lokalförvaltningen avseende upphandlingsfrågor både i att genomföra och vara stöd i upphandlingar, avrop och inköp. Din uppgift blir att genomföra och ansvara för såväl entreprenad- och konsultupphandlingar.

Tillsammans med dina kollegor deltar du i utveckling av processer, rutiner, mallar och dokument. Du arbetar med upphandlingsfrågor både ur ett kort- och långsiktigt perspektiv för att stödja förvaltningens behov på bästa sätt. Du följer aktuell lagstiftning och utveckling inom området.

Du deltar och driver utvecklingen i nätverk och referensgrupper samt medverkar i information och utbildningsfrågor som rör upphandling, avrop och inköp. Det här är ett omväxlande arbete där din insats gör skillnad. Genom ditt arbete bidrar du till att utveckla lokalförvaltningens affärer och hjälper förvaltningen att effektivera sin upphandling.


KVALIFIKATIONER
Du som söker har en högskoleutbildning inom bygg, anläggning, ekonomi, logistik eller juridik. Annan utbildning i kombination med relevant flerårig erfarenhet från bygg- och/eller fastighetsbranschen kan bli aktuellt. Du har kunskap om LOU. Det är meriterande om du är diplomerad inköpare eller liknande. Du behöver ha erfarenhet från entreprenad- och tekniska konsultupphandlingar samt branschvana med erfarenhet och tillämpning av AB 04, ABT 06 och ABK 09. Har du erfarenhet från inköps- eller upphandlingssystem är det meriterande.

Som person har du förmåga att verka i ett helhetsperspektiv med förståelse för förvaltningens övergripande uppdrag. Du har lätt för att samarbeta och sätta dig in omgivningens behov av stöd, samtidigt som du är tydlig i din egen roll. Du är affärsinriktad och förstår nyttan av att följa lagar, policys och riktlinjer som du på ett pedagogiskt sätt kan förmedla till din omgivning. Du drivs av att skapa resultat och optimala upphandlingar genom kreativa och innovativa lösningar.


ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings - och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Bo Falkevi
031-365 06 15
Enhetschef Johanna Leijon
031-365 0375
Avdelningschef Utvecklingsavd. Frank Kärrå - tillbaka fr sem 15/8
031-365 04 89
tf Enhetschef Hyresenheten Susanne Ramshage
031-365 06 07
Tf Ekonomichef Annethe Jinstrand
031-365 05 27
Enhetschef Johanna Leijon
031-365 03 75
Direktör Rickard Nilsson
031-365 05 56
Områdeschef Susanne Norling
031 365 05 43
Områdeschef driftteknik Aleksandra Stojcevska
031 365 02 52
Enhetschef Stefan Johansson
031-365 04 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad., Lokalförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 1 november 2016

Besöksadress

Lillhagsparken 13
None

Postadress

Box 5163
Göteborg, 40226

Liknande jobb


Upphandlingsansvarig

Upphandlingsansvarig

30 maj 2024

Procurement Specialist

30 maj 2024