Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Kommunstyrelseförvaltningen söker

Upphandlare

Åmål vid Vänern är en av Västra Götalandsregionens äldsta städer och är en innerkuststad med cirka 12 500 åretruntboende och ökar i invånarantal. Staden präglas av ett variationsrikt och gynnsamt företagsklimat och har en väl utbyggd barnomsorg och skola med fokus på utveckling. Åmål beskrivs idag av många som en aktiv kulturstad med en rik tillgång på många aktiva idrottsföreningar bland annat inom golf, tennis, segling, hästsport och skidsport. Läs mer om Åmål på www.amal.se.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning 100 % med 2017-04-01, eller enligt överenskommelse.

Placering
Upphandlaren är för närvarande placerad vid ekonomienheten inom kommunstyrelseförvaltningen. Närmaste chef är ekonomichefen. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning.

Arbetsuppgifter
Tjänsten är inriktad mot att arbeta med kommunövergripande upphandlingsuppdrag. Arbetsuppgifterna innebär att självständigt driva upphandlingsprojekt och arbeta med hela upphandlingsprocessen. Tjänsten innehåller även försäkringsfrågor och andra förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning.

Då vi är en liten enhet är samarbete en förutsättning, vilket innebär att tjänstens uppgifter och innehåll kan variera över tid.

Kvalifikationskrav
Vi söker dig, med ekonomiutbildning eller motsvarande kunskaper på högskole- eller universitetsnivå. Du har utbildning inom upphandling för offentlig sektor eller motsvarande erfarenhet. Du är en van Excel-användare. B-körkort är ett krav.

Meriterande
Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt har tidigare erfarenhet av upphandlingsverktyget e-Avrop. Erfarenhet från kommunal verksamhet är meriterande.

Personliga egenskaper
Du har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Du ser det som självklart att arbeta med utveckling för att nå ständiga förbättringar. Du har sinne för analys och är strukturerad och har förmågan att slutföra dina uppdrag. Du ska kunna arbeta självständigt med integritet och initiativrikedom, fungera drivande i upphandlingsprocessen och ha förmåga att prioritera. Vi ser också att du är en person som har förmåga att bidra till och bibehålla ett trivsamt arbetsklimat. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Information lämnas av
Ekonomichef Stig-Arne Olsson, telefon 0532-170 34
Vision, Jerry Saxin telefon 0532-173 15

Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen senast söndagen den 15 januari 2017. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Åmåls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Detta sker antingen via länken "Jobba hos oss" på Åmåls kommuns hemsida, www.amal.se, eller genom "Ansök via extern webbplats" på Platsbanken.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Malin Brunzell
0532-17191
Bitr förvaltningschef/biståndschef Kenneth Bramberg
0532-17130
Enhetschef Birgitta Jonasson
0532-77010
Kanslichef Ida Rådman
0532-17013
Facklig företrädare Marita Burman Linder
0532 17325
Enhetschef Magdalena Blomqvist
0532-17076
Kommunal Joachim Örtegren
010-4428613
Kommunchef Jeanette Lämmel
0532-170 12
Tillförordnad miljöchef Kent Gustawsson
0532-172 82
Vision Marita Burman Linder
0532 17325

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åmåls kommun Åmål
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 16 december 2016

Besöksadress

Kungsgatan 26
None

Postadress

Kungsgatan 26
Åmål, 66222

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024