Upphandlare

Arbetsbeskrivning

SLL Upphandling SLL Upphandling är den avdelning inom Stockholms läns landsting som ansvarar för samordnad upphandling av varor och tjänster. SLL Upphandlings huvuduppgift är att säkerställa att upphandlingar och uppföljning av avtal sker enligt gällande lagar och regler på området och att landstinget får varor och tjänster till bästa pris med rätt kvalite och låg miljöpåverkan. Landstingets upphandlingar görs inom ramen för Lagen om offentlig upphandling (LOU). SLL Upphandling kommer i sin nya organistation att bestå av fyra enheter, tre upphandlingsenheter och en specialistenhet. De tre upphandlingsenheterna har kundfokus. En enhet upphandlar sjukvårdstjänster, en enhet sjukvårdens förbrukningsmateriel och en enhet IT och generella varor och tjänster. Upphandlingsenheterna har ansvar för både upphandling och förvaltning av avtalen under avtalsperioden och består av både upphandlare och avtalscontrollers. Specialistenheten stöder upphandlingsenheterna med analyser och svarar för att informationen om avtalen finns tillgänlig på webbsidor och beställningssystem. Vi söker nu tre fast anställda upphandlare och en vikarie (ca 1 år) till enheten sjukvårdens förbrukningsmateriel. Du driver självständigt och affärsmässigt de olika upphandlingarna. Arbetet bedrivs i nära samarbete med användarrepresententer (expertgrupper). Du kommer till största delen att handlägga upphandlingar inom området förbrukningsartiklar till sjukvården. Inom enheten upphandlar vi alltifrån klassiska förbrukningsartiklar som förband, sprutor, handskar till kvalificerade medicintekniska produkter som pacemaker, ortopediska implantat och läkemedel. Vill du arbeta tillsammans med ett gäng positiva arbetskamrater på en utvecklande arbetsplats? Inspireras du av att göra goda affärer och trivs med ett utåtriktat arbete? Om du svarar ja på dessa frågor är det dig vi söker. Vi vill att du har en akademisk bakgrund med adekvat inriktning och/ eller inköparutbildning t ex CiSilf, Certifierad upphandlare SOI eller KY inriktning mot inköp. Du bör ha erfarenhet av offentlig upphandling. Som person har du ett affärsmässigt sinnelag och är nyfiken, kreativ och analytisk. Bra på att kommunicera och har förmåga att skapa kontakter. Du tycker om att arbeta både självständigt och i grupp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Tactical Buyer Interior non commercial goods (Temporary role)

30 maj 2024

Supply & Demand Manager, Franchise

20 maj 2024

Strategic Buyer Components

Strategic Buyer Components

26 april 2024