Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Förvaltningen för support och lokaler är kommunens interna servicecenter. Vi samordnar, utvecklar och förenklar. På så sätt bidrar vi till en effektiv kommunal verksamhet och skapar förutsättningar för bästa möjliga medborgarnytta. Vi är över 700 medarbetare – fördelade på de fyra avdelningarna fastigheter, kommunikation, verksamhetsstöd samt måltid – som erbjuder kunderna stöd och specialistkompetens inom en rad nyckelfunktioner.

Referensnummer 213

Inköpsenheten på Skellefteå kommun ansvarar för och genomför kommunens upphandlingar av ramavtal och specifika köp. Under 2013 uppgick Skellefteå kommuns samlade inköp till cirka 1 300 miljoner kronor. Vi strävar efter att ständigt utveckla inköpsprocessen för att det ska leda till bättre affärer för Skellefteå kommun och vi söker nu en upphandlare till vårt team. Du kommer att ha en viktig roll i att hantera framtidens utmaningar.

***** Arbetsuppgifter *****
Inköpsenheten har till uppgift att driva och utveckla kommunens upphandlingsverksamhet. Du som upphandlare kommer att vara delaktig i arbetet med att säkerställa en effektiv, affärsmässig och strategisk verksamhet.

I tjänsten ingår både att genomföra förvaltningsövergripande varu- och tjänsteupphandlingar samt att kvalitetssäkra förvaltningsspecifika upphandlingar genom råd och stöd till förvaltningar och kommunala bolag. Avtalsuppföljning och E-handel är andra naturliga inslag i arbetsuppgifterna. En stor del av arbetet utgörs av att arbeta självständigt med upphandlingar i projektform i samarbete med en referensgrupp av beställare på förvaltningarna.

***** Kvalifikationer *****
Vi söker dig som har akademisk examen med inriktning på ekonomi eller juridik, KY-utbildning eller motsvarande med inriktning på inköp. Det är meriterande om du även har flera års dokumenterad erfarenhet av kvalificerat inköps/upphandlingsarbete i privat eller offentlig sektor. Det är även önskvärt att du har goda kunskaper i lagen om offentlig upphandling.

Vi söker dig som har förmåga att se helhetsperspektiv, har ett analytiskt synsätt, är utvecklingsinriktad och tycker om att arbeta processorienterat. Du är en självgående, effektiv problemlösare och har ett strukturerat arbetssätt.

Eftersom arbetet innebär många kontakter på alla nivåer i organisationen, är det viktigt att du har en god förmåga att samverka och kommunicera med andra människor. Vi kommer därför att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Välkommen med ansökan som du gör via länken i den här annonsen.

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag undanbeds då vi sköter rekryteringen själva.

Kontaktpersoner på detta företaget

Birgitta Holmström, chef Personalsupport
0910-73 50 00
Birgitta Burvall, SACO
0910-73 50 00
Marianne Fahlman, Vision
0910-73 50 00
Fredrik Nilsson, avdelningschef
0910-73 50 00
Gunnar Olofsson, SACO
0910-73 50 00
Karin Jansson, Vision
0910-73 50 00
Peter Lundmark, avdelningschef
0910-73 50 00
Carolin Paaloma, produktionschef
0910-73 50 00
Anna-Karin Sundström, Ledarna
0910-73 50 00
Gabriella Karlsson, Vision
0910-73 50 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skellefteå kommun Support och lokaler Skellefteå
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Vi tillämpar individuell lönesättning
  • Heltid/Tillsvidareanställning Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 26 maj 2014

Besöksadress

Trädgårdsgatan 6
None

Postadress

None
Skellefteå, 93185

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024