Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Smedjebacken är en trevlig kommun i södra Dalarna, med bra kombination av trivsamt småstadsliv, storslagen natur, aktivt föreningsliv, ett rikt kulturliv och starten för Strömsholms kanal. En tillväxtkommun med små och stora företag med goda förutsättningar då vi ligger i ett strategiskt bra läge mellan Västerås och Falun/Borlänge.  Sedan länge arbetar vi med en ekologisk inriktning. Smedjebacken är närhet, vatten och utveckling, en kommun för alla. 



Välkommen till Smedjebackens kommun!
Våra styrkor är prestigelöshet, dialog och korta beslutsvägar. Som medarbetare hos oss blir du en viktig samhällsbyggare, någon som gör skillnad. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan leva upp till vår värdegrund där välkomnande, engagemang, trygghet och framtidstro är ledord. Smedjebacken erbjuder bra boende och våra många föreningar, eldsjälar och entreprenörer bidrar till livskvalitet, sammanhållning och levande traditioner i hela kommunen.   

Ekonomi- och upphandlingsavdelningen  
Vi söker en upphandlare till Ekonomi- och upphandlingsavdelningen som totalt består av nio personer. Upphandlingsenheten består av en upphandlingsansvarig och en upphandlare. Hos oss har du möjlighet att få vara med och påverka och göra skillnad för våra medborgare och vårt samhälle. Du får ett spännande arbete och blir en viktig person i en vår organisation med mycket kunskap. Du kommer att ingå i ett team av engagerade och kunniga kollegor, där alla har stort fokus på verksamhetens uppdrag och utveckling. Vi har en prestigelös kultur med hög grad av samverkan, erfarenhetsutbyte och ett ständigt pågående utvecklingsarbete.

Arbetsuppgifter
I rollen som upphandlare erbjuds du:

.Ett stimulerande och omväxlande arbete med många kontakter internt och externt.
.Arbetet är självständigt men i nära samarbete med andra medarbetare inom kommunens verksamheter.
.Arbetsuppgifterna ger ett helhetsperspektiv, där du blir en central person i processen.
.Dina arbetsuppgifter innebär att planera och genomföra upphandlingar från start till tecknat avtal.
.Arbetet omfattar hela processen från marknadsundersökning, upprättande av upphandlingsdokument, annonsering, utvärdering av inkomna anbud, förhandling och avtalsskrivning till att bistå och delta i uppföljning och förvaltning av avtal i vår avtalsdatabas.
.Arbetet innebär en projektledande och konsultativ roll gällande avtal, upphandlingsfrågor samt de upphandlingar enheten ansvarar för.
.Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt, då du ofta har flera projekt pågående samtidigt.
.Din erfarenhet och trygghet gör att du bekvämt axlar rollen som projektledare och ibland ger du råd och stöd till verksamheten eller utbildar inom organisationen.

.Vi använder E-avrop som upphandlingsverktyg.
.Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetets innehåll och förutsättningar kan komma och att förändras över tiden.

Kvalifikationer
Vi tror att du som söker har:

* erfarenhet av arbete med upphandlingar enligt LOU/LUF eller inköp inom offentlig sektor.                                                                                                                                              * goda kunskaper om regelverket kring offentlig upphandling och goda kunskaper av arbete med avtal.                                                                                                                        * erfarenhet av arbete i digitala upphandlingssystem, projektledning och strategiskt inköpsarbete ses också som meriterande.                                                                                * har erfarenhet av att arbeta självständigt och driva dina egna projekt                                                                                                                                                                                    * är utåtriktad med hög grad av service och trivs med många kontakter och är kommunikativ både i tal och skrift.

Vi ser att du har eftergymnasial utbildning som är relevant för område. 

Personliga egenskaper
För att trivas hos oss uppskattar du en varierad arbetssituation där du är drivande och kan prioritera mellan flera olika arbetsuppgifter. Du trivs i samarbete med andra men har också förmåga att arbeta självständigt, driva projekt och hitta lösningar. Vi vill att du är initiativtagande, strukturerad och självgående. 

Du är serviceinriktad, kommunikativ och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.  Som person är du även positiv, diplomatisk och ödmjuk i din framtoning, samt har lätt att samarbeta med olika aktörer. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder
Vi vill erbjuda dig en trevlig arbetsplats med fokus på arbetsmiljön för dig och dina kollegor, vilket även innebär rökfri arbetstid. Eftersom vi tror på dialog i vår kommun erbjuder vi dessutom en dialogutbildning till alla nya tillsvidareanställda. Vi vill ha frisk och aktiv personal och vi hoppas att vårt friskvårdsbidrag bidrar till detta samt vår personalförening, Smeden. Att åka kollektivt är bra för miljön och därför kan du som medarbetare få köpa busskort till rabatterat pris, tillsammans kan vi göra skillnad.
För oss är det viktigt att ha en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. Du har möjlighet att distansarbeta efter överenskommelse och när arbetsuppgifterna så tillåter.
Att förvalta det vi värnar om ser vi som självklart och vi är stolta över vårt finska förvaltningsområde där du som finsktalande får mer än gärna stärka upp med din kunskap. Vi erbjuder dig en arbetsgivare som tror på sina medarbetare.

Löpande intervjuer sker under rekryteringsprocessen och tjänsten kan bli att tillsättas innan sista ansökningsdag. Provanställning kan komma att tillämpas.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen.

Läs mer om oss på smedjebacken.se och hur vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR.

All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter.

Vid problem av registrering av CV var god kontakta Webcruiter kundservice. 

Kontaktinformation
Vision , Kontaktperson nås via kommunens växel, 0240-660000

Lina Kihlmark, Upphandlingsansvarig, 0240660154, lina.kihlmark@smedjebacken.se

Jonas Källman, Ekonomichef, 0240660147, jonas.kallman@smedjebacken.se

Arbetsplats
Vasagatan 17

777 30 Smedjebacken

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Smedjebackens kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2024
  • Ansök senast: 28 februari 2024

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024