Upphandlare med intresse för utvecklingsfrågor

Upphandlare med intresse för utvecklingsfrågor

Arbetsbeskrivning

Det händer mycket positivt i Piteå. Befolkningen ökar, stadskärnan utvecklas och flera intressanta utvecklingsprojekt är på gång. Vi söker dig som vill vara med och bygga framtidens Piteå.
Som medarbetare i Piteå kommun har du drygt 4000 kollegor. Kollegor som varje dag arbetar för att göra skillnad i pitebornas vardag och på ett professionellt och trevligt sätt levererar den service de har rätt till. Vi erbjuder dig en

Brinner du för inköp och utveckling? Just nu söker vi två upphandlare med stort intresse för utvecklingsfrågor. I Piteå kommun pågår ett omfattande arbete med fokus på verksamhethetsutveckling med digital teknik. Även inom inköpsområdet pågår flera utvecklingsprojekt och vi behöver fler medarbetare. Hos oss får du chansen att tillsammans med ett glatt och härligt gäng utvecklas och delta i spännande projekt med fokus på utveckling av inköpsprocessen.
Enheten Inköp ingår i Ekonomiavdelningen som är en av sex avdelningar inom Kommunledningsförvaltningen. Inköp ansvarar för kommunens samlade upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader och ska bidra med spetskompetens avseende offentlig upphandling. Vi arbetar även med avtalsuppföljning, utbildning och rådgivning kring inköpsfrågor.

Dina arbetsuppgifter
Uppdraget innebär att självständigt driva kvalificerade upphandlingar inom antingen entreprenader eller IT, men även andra varu- och tjänsteområden. Du leder arbetet genom hela upphandlingsprocessen och ansvarar för flera upphandlingar parallellt. Du gör behovs- och marknadsanalyser och tar fram upphandlingsstrategier. Avtalsuppföljning och leverantörsmöten ingår också i uppdraget.

Upphandlingarna genomförs i enlighet med lagen om offentlig upphandling (LOU) med fokus på hållbara affärer. Upphandlaren har rollen som expert inom upphandlingslagstiftningen och projektleder upphandlingsarbetet i nära samarbete med våra beställare och sakkunniga. Uppdraget innebär omfattande interna och externa kontakter med kommunens verksamheter, leverantörer och andra samarbetspartners, vilket kräver att du är kommunikativ och har god samarbetsförmåga.  

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom juridik, ekonomi eller teknik alternativt annan utbildning och erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har erfarenhet av inköpsarbete eller annan relevant erfarenhet som ger dig förståelse för goda affärer, gärna från IT- eller entreprenadbranschen. Du kan också ha erfarenhet av att hantera stora varukorgar i sortimentsupphandlingar. Det underlättar om du har kunskap om upphandlingslagstiftning och/eller entreprenadjuridik.

Komplexiteten i upphandlingarna du driver kommer att variera. Som person är du lösningsfokuserad, van att prioritera och självständigt driva processer framåt. Du har hög integritet och säkerställer att regelverk följs. Du arbetar strategiskt och det förutsätts att du har ett affärsmässigt förhållningssätt. Du är professionell i dina kontakter med kunder och leverantörer och drivs av att göra goda affärer.

Övrigt
Två tjänster, heltid, varav en tillsvidare och den andra tjänsten är ett vikariat tom 220131. För bägge tjänsterna önskar vi tillträde snarast.

Hos oss har du bland annat till rätt till friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt möjlighet till semesterväxling.

Information
Tuula Rosenberg, Inköpschef, 0911-69 60 98

Fackliga företrädare
Hanna Backman, Akademikeralliansen 0911-69 61 85 
Sten Andersson, Vision, 0911-69 69 70

Välkommen med din ansökan senast 2020-03-22.
Vi arbetar med löpande urval och önskar din ansökan så snart som möjligt

Vi undanber oss kontakter från andra annonsörer och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Piteå Kommun
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2020
  • Ansök senast: 22 mars 2020

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024