Upphandlare till en kommun i framkant

Arbetsbeskrivning

I Aneby kommun tar vi avstamp i en värdegrund som bygger på Öppenhet, Utveckling och Ansvar i vår strävan mot att utföra vanliga jobb ovanligt bra. Vår ambition är att alltid vara lyhörda för framtiden och på så vis forma en effektiv verksamhet i framkant.

Läs mer om detta jobb, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: www.aneby.se/jobbahososs

ARBETSUPPGIFTER
Är du intresserad av att utveckla din kompetens i arbetet med offentliga upphandlingar?

Nu utökar vi kommunens upphandlingskompetens med en tillsvidaretjänst. Kanske är det dig vi söker!

Som upphandlare bildar du tillsammans med vår upphandlingssamordnare ett team som arbetar nära verksamheten med upphandlingsfrågor. En mindre organisation innebär inte bara en större närhet till verksamheten, utan även kortare beslutsvägar, vilket ger bra förutsättningar för dig att arbeta med utveckling av upphandlingsarbetet. Det är för oss viktigt att du inte bara får en chans att utveckla våra processer, utan även ges utrymme att själv utvecklas.

Du har i din roll ett eget ansvar och en frihet i hur du formar din dag där du operativt arbetar med upphandling av bland annat varor och tjänster. Arbetet innebär att du blir en källa för information och kunskap om upphandlingsverksamhet internt i kommunen, men även externt. Genom nätverksträffar med andra kommuner får du chansen att träffa fler kollegor i samma yrkesroll för att diskutera och samverka kring bland annat upphandlingsfrågor.

Din fysiska placering är i eget kontor i moderna lokaler i Anebys kommunhus, där du blir en del av vår personal- och ekonomienhet. Med gångavstånd till järnvägsstation finns goda pendlingsmöjligheter för dig som bor i närliggande kommuner, eller behöver tid för att leta boende i vår kommun.

KVALIFIKATIONER
Du har en examen från studier på eftergymnasial nivå inom juridik, ekonomi och/eller inköp, eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Självklart har du kunskaper om "Lagen om offentlig upphandling" (LOU). Det är också meriterande om du studerat eller har erfarenhet av avtalsrätt.

Körkort för bil är ett krav.

Som person är du strukturerad och har lätt för att ta egna initiativ och driva arbete framåt oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Du tycker om ett flexibelt arbete och ser möjligheter i förändringar. Du har också lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och gillar att analysera och tolka texter för att söka förståelse och sammanhang. Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Marianne Cederqvist
0380-46 273
Erik Havemose
0380-46 100
Veronica Åberg
0380-46288
Torbjörn Sundbrandt
0380-46218
Marianne Gustafsson (Enhetschef PA/Ek)
0380-46217
Gunnel Bergander (Vision)
0380-46219
Tf bibliotekschef Andreas Henriksson
0380-46186
Vision Gunnel Bergander
0380-46219
Avdelningschef KSA Marianne Cederqvist
0380-46 273
Administrativ samordnare Ann Johansson
0380-46272

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aneby kommun, Kommunserviceaavdelningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. 100% Dagtid. Vi tillämpar flextidsavtal, vilket innebär att du har möjlighet att anpassa din arbetstid utifrån givna ramar. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast, enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 18 december 2013

Besöksadress

Storgatan 48 Aneby
None

Postadress

None
Aneby, 57822

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024