Upphandlare till inköpsavdelning, Gävle

Arbetsbeskrivning

Landstinget Gävleborg erbjuder dig ett meningsfullt arbete i en god arbetsmiljö. Här finns goda utvecklings- och karriärmöjligheter och en bra miljö att leva och bo i. Hos oss får du utveckla dina kunskaper i en dynamisk verksamhet med generösa personalförmåner.

Hälso- och sjukvården är indelad i fyra länsövergripande divisioner och omfattar större delen av vår verksamhet. Utbildning på våra folkhögskolor, kultur och kommunikationer är andra viktiga delar, liksom folktandvården som drivs som ett landstingsägt bolag.

En stor del av landstingets administrativa resurser finns tillgängliga genom Lednings- och verksamhetsstöd. Här finns kvalificerat stöd inom bland annat områdena ekonomi, upphandling/avtal, HR, utbildning, utveckling, IT, information/kommunikation, miljö samt vårdrelaterade administration. Lednings- och verksamhetsstöds uppdrag bestäms till stor del via överenskommelser med koncernstab och divisioner.

Inköpsorganisationen ansvarar för att på ett resurseffektivt sätt tillhandahålla och koordinera respektive landstingsdivisions behov av köpta varor och tjänster. Det innebär bland annat att styra inköpen inom olika kategorier mot kostnads- och kvalitetsmål, att genomföra upphandlingar, att samverka med divisioner och förvaltningar inom Landstinget för att säkerställa rätt krav på köpta varor och tjänster, följa upp och utveckla leverantörsprestationer, samt att verka för avtalstrohet.

Inköpsavdelningen ansvarar för samtliga upphandlingar, tillsammans uppgår inköpen till ca 3,7 miljarder kronor per år. Upphandlingarna sker enligt LOU (Lagen om offentlig upphandling). Vi använder det elektroniska upphandlingsstödet Tendsign.

Inom inköpsavdelningen arbetar åtta upphandlare i dagsläget med kvalificerade upphandlingar inom de olika områdena varor, tjänster, byggentreprenader och vård. Vi behöver förstärka vår kompetens inom detta område och söker därför en driven och kunnig upphandlare.

Med cirka 6500 anställda är Landstinget Gävleborg en av länets största arbetsgivare och en viktig aktör för utvecklingen av ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!


ARBETSUPPGIFTER
Du ska självständigt planera och genomföra upphandlingar, ofta i samverkan med företrädare för sjukhusets verksamheter och koncernstaben.

Du kommer att ansvara för:
• Självständig planering och genomförande av upphandlingar av produkter, tjänster och vård
• Kravspecifikation och förfrågningsunderlag
• Leverantörsutvärdering
• Avtalsskrivning med leverantörer
• Utvecklings- och förbättringsarbete i samarbete med kategoriledare
• Utveckling och förvaltning av rutiner och mallar

Upphandlingarna genomförs ofta i projektform.


Landstinget Gävleborg använder sig av e-rekrytering.
Uppgifterna sparas enligt personuppgiftslagen (PUL) och du behöver inte fylla i dem igen om du ska söka ett jobb hos oss vid ett senare tillfälle. Däremot kan du enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill.

Alla dina ansökningar sparas under din egen inloggning på www.offentligajobb.se där du även når ditt CV. Givetvis är det bara behörig personal som kan komma åt dina uppgifter.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden


KVALIFIKATIONER
Relevant universitets-/högskoleutbildning inom juridik/ekonomi/teknik eller motsvarande:
• Erfarenhet av kvalificerat upphandlingsarbete
• Erfarenhet av att jobba med kravspecifikationer och förfrågningsunderlag
• God kännedom och erfarenhet av LOU
• Erfarenhet av avtalsskrivning med interna och externa leverantörer
• Erfarenhet att arbeta med interna/externa kontakter i olika nätverk
• Erfarenhet av att jobba i projektform
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• God datorvana

Önskvärda personliga kvaliteter:
• Vara engagerad, analytisk och drivande
• Vara en god kommunikatör
• Vara lyhörd och ha bra samarbetsförmåga
• Har förmågan att bygga formella och informella nätverk såväl internt som externt
• Vana att arbeta med många olika saker samtidigt och ändå se helheten

Körkort är ett krav då tjänsten omfattar hela länet och resor ingår som en naturlig del av tjänsten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Reit, Vårdenhetschef
0650-293 04
Bengt Öquist,Kurator
0650-924 63
Daniel Winsjansen,SSR
026-15 65 69
Roger O Nilsson, Divisionschef
026-63 70 37
Liselotte Ehn, Vision
070-287 57 37
Anna Bergström,Vårdförbundet
072-560 16 74
Irma Numelin, Kommunal
070-394 52 02
Ulrika Månsson, SACO
070-394 52 02
Ritva Jokela, GHLF
072-525 50 88
Cecilia Vennberg, Lärarförbundet

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Gävleborg Gävle
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 8 maj 2014

Besöksadress

Borgmästarplan 1 80170 Gävle
None

Postadress

None
Gävle, 80170

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024