Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter och ansvar
Som upphandlare styr och ansvarar du för flera frågor och upphandlingar parallellt, från små till stora. Upphandling av projekt, avtal och konsulter inom allt som vår verksamhet behöver. Det kan vara allt från entreprenadupphandling till ny IT-leverantör och friskvård. Du får arbeta i hela inköpsprocessen innefattande analys, framtagande av förfrågningsunderlag, annonsering, utvärdering av anbud och avtalsvård.

I samarbete med avtalsägare ska du sätta krav och ramar för att uppnå en så optimal och affärsmässig upphandling som möjligt. I detta ingår även att hantera processen för eventuella överprövningar, med stöd av jurist.

Varje dag möter våra medarbetare spännande verksamheter och ansvarar för rådgivning, genomförande, upphandlingar och inköp. Du kommer även att utgöra ett specialiststöd till organisationen inom upphandling och direktupphandlingsfrågor.
Tillsammans med dina kollegor ska du bidra med att utveckla upphandlingsarbetet på avdelningen. Ni ska utöver det se till att upphandlingsprocessen, styrdokument och rutiner revideras löpande.

Vi arbetar i just nu i E-avrop som upphandlingsstöd men kommer att övergå till Tendsign efter årsskiftet, för dokumenthantering använder vi Evolution.
För att trivas i rollen behöver du vara målmedveten och på ett bra sätt kunna planera och organisera ditt arbete. Du slutför det som påbörjats och håller deadlines, du är noggrann och analytisk. Vidare trivs du att arbeta i en roll där du samarbetar med andra och fokuserar mot ett gemensamt mål men inte har några problem med att arbeta självständigt, du är gärna drivande och initiativrik. Vi tror att du är lösningsorienterad och snabbt hittar de bästa utvägarna till uppkomna problem. Du har en pedagogisk förmåga i både tal och skrift som gör att du med enkelhet skapar goda relationer och nätverk.

Vår avdelning präglas av stor vilja till erfarenhetsutbyte och samverkan. Vi värdesätter därför att du är prestigelös och delar med dig av dina erfarenheter och din kunskap. Du har även goda kunskaper i Office-paketet (främst Office 365) samt erfarenhet av och är trygg med att arbeta i digitala system. Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• För tjänsten relevant eftergymnasial utbildning, gärna akademisk.
• Erfarenhet av upphandling enligt LOU.
• Minst 2 års erfarenhet från roll som upphandlare i offentlig sektor.
• Erfarenhet av entreprenadupphandlingar.
• Erfarenhet av något upphandlingsverktyg (i första hand Tendsign, i andra hand andra system).

Bonus om du har:
• Erfarenhet av Evolution för dokumenthantering.

Tillsättning
Önskad tillsättning sker enligt överenskommelse.
Tjänsten är ett föräldravikariat på ett år.

Arbetstider
Flextid

Ansökan
Registrera din ansökan så fort som möjligt då vi intervjuar löpande. Vi har
inte möjlighet att ta emot ansökningar på något annat sätt än via vår hemsida.

Frågor om tjänsten
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta avdelningschef Peter Wråke, på peter.wrake@signalisten.se

Frågor om rekryteringsprocessen
Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-generalist Annika Tysk, på annika.tysk@signalisten.se

Annonsering och rekryteringsval
Observera att vi redan gjort vårt val av annonseringsforum och rekryteringsmetod, varför vi avböjer oss säljare inom dessa områden.

Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med det helägda dotterbolaget Solnabostäder äger och förvaltar Signalisten cirka 4 000 hyresrätter, 300 lokaler och 6 000 bilplatser. Stiftelsens uppdrag är att bidra till bostadsförsörjning och utveckling av stadsmiljön i Solna.

Alla medarbetare får en egen utvecklingsplan för att stimulera och utmana till yrkesmässig och personlig utveckling så att vi tillsammans kan uppnå våra övergripande affärsmål. Vår värdegrund är en viktig plattform för vårt arbetssätt, vilket innebär att vi arbetar långsiktigt, är engagerade, kunniga och ansvarstagande.

Vi vill att alla medarbetare ska må bra och vara friska så därför satsar vi på hälsofrämjande insatser och förmåner såsom regelbundna hälsoundersökningar och friskvårdsbidrag.

Balans i både arbete och privatliv är viktigt. Vi erbjuder ett personalstöd som ger privatrådgivning inom juridiska, ekonomiska och psykosociala frågor.

Vårt kontor ligger i ljusa fräscha lokaler centralt i Solna med några minuters gångavstånd till Solna Centrum, tunnelbana, bussar och tvärbana. Vi är en rökfri arbetsplats vilket innebär att det inte är tillåtet att röka på arbetstid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Olivia Öhrström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bostadsstiftelsen Signalisten i Solna
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 oktober 2023
  • Ansök senast: 16 oktober 2023

Besöksadress

Skytteholmsvägen 39 A
None

Postadress

Box 1104
Solna, 17122

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024