Upphandlare/samordare av inköp till Mittuniversitetet

Arbetsbeskrivning

Mittuniversitetet är en plats med mycket energi där människor möts, inspireras och tänker nytt. Unika utbildningar och forskning med hög vetenskaplig kvalitet har gjort Mittuniversitetet till en resurs för utveckling och tillväxt. Stora delar av vår utbildning och forskning bottnar i närheten till naturen med skog och fjäll. Mittuniversitetet har ca 16 000 studenter och campus i Härnösand, Sundsvall och Östersund. Mittuniversitetet omsätter 927 Mkr per år och har närmare 1 000 anställda, varav 90 professorer och cirka 235 forskarstuderande.
Vill du vara en stolt del i det flöde av ny kunskap och nya talanger som vi skapar?


Vill du vara med och forma vår nya funktion för upphandling och inköp?

Arbetsbeskrivning
Vi söker en kvalificerad upphandlare som ska vara med och bygga och driva vår nya funktion för upphandling och inköp. Som upphandlare hos Mittuniversitetet erbjuds du ett varierande och utvecklande arbete tillsammans med engagerade kollegor inom organisationen.

Arbetet innebär att självständigt och affärsmässigt leda och genomföra upphandlingar i nära samarbete med företrädare från verksamheten. Vidare kommer du att medverka till utveckling och kvalitetssäkring av upphandlingsverksamheten och aktivt arbeta med implementering av system och organisation för elektroniska inköp.

Du ska tillsammans med övriga medarbetare på enheten utveckla, förenkla och upprätthålla rutiner inom området. I arbetet ingår även att följa upp avtal och styrande regelverk samt att ge råd och stöd till organisationen.

Du skall också bidra till ökad affärsmässighet genom att aktivt arbeta med att säkerställa en ändamålsenlig leverantörsorganisation.


Vem är du?
Du har akademisk utbildning som bedöms relevant för tjänsten och/eller motsvarande kunskaper/erfarenheter som bedöms som likvärdiga. Du har stor erfarenhet av upphandlingar inom den offentliga sektorn och mycket god kunskap om LOU (lagen om offentlig upphandling).

Har du även erfarenhet av att arbeta med elektroniska beställningssystem ser vi det som meriterande.

För att lyckas i tjänsten behöver du vara en person med god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Du ska kunna arbeta självständigt, med integritet och initiativrikedom fungera drivande i upphandlingsprocessen. Du har förmåga att förstå komplicerade språkliga underlag. Tjänstens många kontaktytor ställer även krav på hög servicekänsla, nyfikenhet samt mycket god samarbetsförmåga samt en god förmåga att bygga och underhålla relationer och nätverk varför du måste ha lätt för att kommunicera i tal och skrift.

Placeringsort för tjänsten är Sundsvall eller Östersund.



Kontaktperson
Vi samarabetar med Experis Finance. Har du frågor är du välkommen att ringa Karin Frisendahl på telefon 060-646547 eller 070-3774546.
Din ansökan med personligt brev vill vi ha via länken nedan senast den 12 september.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 21 augusti 2013

Besöksadress

Östra Hamngatan 20
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


16 april 2024

Avgiftshandläggare/verksamhetsutvecklare till Vård & omsorg

Avgiftshandläggare/verksamhetsutvecklare till Vård & omsorg

15 april 2024