Upphandlingsadministratör

Arbetsbeskrivning

Räddningstjänsten Storgöteborg är ett av Sveriges största räddningstjänstförbund med cirka 900 medarbetare, en omsättning på cirka 500 mkr och svarar för räddningstjänst och förebyggande brandskydd i våra sex medlemskommuner; Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Härryda, Partille och Lerum. Vi strävar efter att spegla samhället i stort för att vinna de fördelar som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald ger.

Upphandlingsenheten är placerad på Ekonomiavdelningen och är ansvarig för all upphandling inom Räddningstjänsten. Den består idag av en enhetschef, och två upphandlare. Du kommer att arbeta direkt under upphandlingschefen.
Vi erbjuder ett stimulerande uppdrag med stor variation och goda möjligheter till personlig utveckling. Tillsammans verkar vi för en positiv verksamhetsutveckling med god arbetsmiljö och god gemenskap. Friskvård är viktigt för oss och alla medarbetare inom Räddningstjänsten har tillgång till ett brett utbud av träningsaktiviteter.


ARBETSUPPGIFTER
Räddningstjänsten i Storgöteborg söker en serviceminded upphandlingsadministratör.
Administratören skall agera backoffice till vår upphandlingsenhet och bistå enhetens upphandlare med alla de administrativa delar som uppstår såsom avtalspubliceringar, avtalsförlängningar, förändringar av villkor, direktupphandling och i vissa fall objektsupphandlingar. Det är viktigt att vara väl insatt i LOU och kunna tolka avtal och föra sig bland avtalsvillkor.
Till arbtsuppgifterna hör att vara systemansvarig i avtalsdatabasen Winst och även ansvara för korrekt diarieföring. Administratören kommer att stödja vår verksamhet med särskilt komplexa avrop.



KVALIFIKATIONER
Du har en relevant gymnasieutbildning och har arbetat några år med administrativa uppgifter, gärna kopplat till upphandlingsfrågor. Det är meriterande om du har utbildning från KY t.ex. internationell inköpsekonom eller likvärdigt i din bakgrund.
Vi ser gärna att du också har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation eller offentlig förvaltning där LOU styr upphandlingen . Det är en fördel om du har kunskap inom offentlighet och sekretess samt har god datorvana och gärna vana att arbeta i upphandlingssystem.

För att lyckas i rollen som administratör är du prestigelös, självgående och nyfiken på att hela tiden lära dig nya saker. Du har en hög grad av servicekänsla och lätt för att ta kontakt och samarbeta med olika människor. Du ser till att uppgifter blir lösta och har förmåga att prioritera om i den dagliga verksamheten när så krävs. Du är också noggrann, strukturerad och har lätt att utrycka dig i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har körkort då våra stationer ligger geografiskt utspridda.

Kontaktpersoner på detta företaget

Katarina Appelqvist

Karolina Landin, Personalspecialist
3352766
Bert Paulusson
031 335 2809
Lennart Liljeroth

Mikael Strand

Per-Albin Halldin

Peter Volmefjord

Personalspecialist Per Hassling
335 2786
Planerare Brigitte Callsen
031-3352922
Fys- och testansvarig Mikael Wennerbeck
031-3352796 eller 070-5718087

Sammanfattning

Besöksadress

Åvägen 2 40224 Göteborg
None

Postadress

Box 5204
Göteborg, 40224

Liknande jobb


Operational Procurement Specialist

Operational Procurement Specialist

1 februari 2024

Inköpssekreterare till Materialdepån

Inköpssekreterare till Materialdepån

24 januari 2024

Beredare SP - Toyota

Beredare SP - Toyota

6 oktober 2023