Upphandlingsansvarig

Arbetsbeskrivning

Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.

ÅM-A 2016/????

Till huvudkontoret i Stockholm söker vi en upphandlingsansvarig/teamledare.

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 300 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.

Din viktiga vardag

Du möter en modern och platt organisatio n, med fokus på det goda ledarskapet, där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du goda möjligheter till utveckling och att skapa balans mellan arbete och fritid.

Om arbetet

Åklagarmyndigheten söker en kvalificerad medarbetare till ekonomiavdelningen som, under ekonomidirektören, kommer att vara ansvarig för myndighetens upphandlingsverksamhet och samordna arbetet inom avdelningens upphandlingsfunktion som består av tre medarbetare totalt, inklusive upphandhandlingsansvarig.

Som upphandlingsansvarig/teamledare har du det övergripande ansvaret för att planera och genomföra upphandlingar från behovsanalys till avtalsuppföljning inom ramen för lagen om offentlig upphandling (LOU). Vidare har du ansvaret för myndighetens rutiner för den löpande inköpsverksamheten och myndighetens kommersiella avtal.

En viktig uppgift för dig blir att bidra till arbetet med e-handel. Du kommer även att ha ansvar för myndighetens miljöledning.

I uppgifterna ingår att ge stöd och råd till chefer och andra inom myndigheten. Du kommer att ha många kontakter både inom och utanför myndigheten.

Dina kvaliteter och kvalifikationer

Vi söker dig som har:

Relevant högskoleutbildning t.ex. inom ekonomi eller juridik. Minst fem års erfarenhet av liknande arbeten inom offentlig verksamhet med ansvar för inköp och upphandlingar. Mycket god kunskap om lagar och förordningar som gäller offentlig upphandling Goda kunskaper i att uttrycka dig i tal och skrift. Erfarenhet från arbete med e-handel. God analytisk förmåga
Erfarenhet av samordnande eller arbetsledande roll är meriterande.

Du tycker det är roligt att samarbeta med andra, har ett konsultativt arbetssätt och gillar att arbeta i ett högt tempo. Arbetet kräver god social förmåga, servicekänsla och noggrannhet Du är initiativrik och har ett affärsmässigt förhållningssätt. Du kan företräda myndigheten inom ditt ansvarsområde både internt och externt och bidra till att myndighetens upphandlingar genomförs på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt.

Om anställningen

En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Vi tillämpar provanställning i 6 månader.

Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.



Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Billfalk Åkerlund, facklig kontaktperson Saco-S
070-315 56 38
Pia Tanttu, facklig kontaktperson ST
010-562 54 37
Sofia Forsberg, personalhandläggare
010-562 50 48
Stephan Uttersköld, IT-utvecklingschef
010-562 57 52
Ulf Ållebrand, ekonomidirektör
010-562 51 30
Erika Lejnefors, facklig kontaktperson Saco-S
010-562 70 91
Maria Palmquist, facklig kontaktperson ST
010-562 65 23
Mikael Svensson, säkerhetschef
010-562 50 91
Maria Schütt, enhetschef
010-562 50 76
Karin Rosander, Informationsdirektör
010-562 50 10

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åklagarmyndigheten Huvudkontoret
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid 6 månader provanställning
  • Publicerat: 15 augusti 2016

Besöksadress

Östermalmsgatan 87 C
None

Postadress

Box 5553
Stockholm, 11485

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024