Upphandlingsansvarig, Fastighets AB Förvaltaren

Arbetsbeskrivning

Om oss: Fastighets AB Förvaltaren har 105 medarbetare som servar drygt 8 200 bokunder och 600 lokalkunder.Företaget ägs av Sundbybergs stad och bidrar till attraktivt boende och en sund bostadsmarknad i staden - samt att näringslivet i staden utvecklas.Förvaltaren arbetar långsiktigt, vilket innebär att vi bland annat har en stark ekonomi och att vi är miljöcertifierade enligt ISO 14 000.Det händer mycket hos oss!Vi har just nu flera utvecklingsprojekt som genomförs parallellt med ett omfattande ombyggnads- och renoveringsprogram av bostäderna från 1950- och 1960-talen.Förvaltaren har även en viktig roll i vitaliseringen av Sundbybergs olika centrumdelar.Som upphandlingsansvarig hos oss får du möjligheten att påverka både utvecklingen och resultaten i vår verksamhet. Läs gärna mer om oss på www.forvaltaren.se Arbetet som upphandlingsansvarig: Som upphandlingsansvarig ansvarar du för, och driver självständigt, Förvaltarens samtliga upphandlingar på ett affärsmässigt sätt och enligt gällande bestämmelser.Du formulerar förfrågnings- och beslutsunderlag, avtal etc.Behovs- och marknadsanalyser, upphandlingsstrategier och avtalsuppföljning ingår också i dina arbetsuppgifter.Du ansvarar för att vi alltid har aktuella och relevanta ramavtal.Huvudsaklig inriktning på på våra upphandlingar / ramavtal är mot bygg- och installationsentreprenader och fastighetsförvaltning. Du ansvarar också för den löpande internrevisionen av genomförda inköp och upphandlingar samt bidrar till att utveckla upphandlings- och inköpsverksamheten. En viktig del är arbetet är även internutbildning av och information till dina kollegor kring upphandlingsfrågor.Din bakgrund och erfarenhet: Du har flera års erfarenhet av kvalificerat inköps- och upphandlingsarbete inom bygg, anläggning, entreprenad, eller fastighetsförvaltning.Du har god kunskap i entreprenadjuridik och vana att tillämpa AB, ABT, ABFF och ABK.Har du också kunskaper om LOU är det meriterande.Viktigt för jobbet är även att du har förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift samt att du har goda kunskaper i Office-paketet.Vi vill helst att du har en universitets- eller högskoleutbildning med inriktning mot juridik, ekonomi, teknik eller annan för tjänsten passande utbildning.Du kan också ha tillskansat dig en gedigen kunskap på annat sätt.Personlighet: Du är noggrann och kvalitetsmedveten och har en god samarbetsförmåga.Du har också hög integritet och förstår och tillämpar affärsmässiga principer.Dina specialistkunskaper underhåller du kontinuerligt och har också förmågan att vara en kunskapsresurs för andra.Intresserad?Tycker du att tjänsten som upphandlingsansvarig passar väl in på dina kvalifikationer samt på hur du vill arbeta?Skicka då din ansökan snarast.I denna rekrytering samarbetar Fastighets AB Förvaltaren med Fasticon Kompetens AB.Du kan ENDAST ansöka på www.fasticonkompetens.se, där du registrerar din CV.Bifoga gärna ett personligt brev också.Alla ansökningar behandlas konfidentiellt och löpande.Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum som är den 21 november 2010.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FASTICON KOMPETENS AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 27 oktober 2010
  • Ansök senast: 30 november 2010

Liknande jobb


31 maj 2024

31 maj 2024

31 maj 2024

Sourcing Manager

Sourcing Manager

31 maj 2024